تاریخ : Mon 08 Jan 2024 - 02:11
کد خبر : 92480
سرویس خبری : ورزش

درویش برای انتخاب سرمربی اجازه دخالت نمی‌دهد؟

با لوکادیا مذاکره نشد

درویش برای انتخاب سرمربی اجازه دخالت نمی‌دهد؟

روز گذشته اولین نشست در این زمینه بین مسئولان باشگاه پرسپولیس و مدیربرنامه‌های این مربی برگزار شد و طرفین به توافقات اولیه دست یافتند و قرار بر این شد که امروز توافقنامه تنظیم‌شده به امضا برسد. در مورد جزئیات این توافقنامه هیچ یک از طرفین حاضر به صحبت نشدند اما طی روزهای آینده جزئیاتی از آن منتشر خواهیم کرد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس روز شنبه جلسه‌ای را برگزار کرد تا تصمیمات نهایی در مورد جدایی یحیی گل‌محمدی و مذاکره برای انتخاب جانشین او آغاز شود. همان‌طور که پیش از این در خبرها داشتیم، تاکید هیات‌مدیره این بود که با یحیی گل‌محمدی توافقات لازم برای جدایی صورت گیرد که روز گذشته اولین نشست در این زمینه بین مسئولان باشگاه پرسپولیس و مدیربرنامه‌های این مربی برگزار شد و طرفین به توافقات اولیه دست یافتند و قرار بر این شد که امروز توافقنامه تنظیم‌شده به امضا برسد. در مورد جزئیات این توافقنامه هیچ یک از طرفین حاضر به صحبت نشدند اما طی روزهای آینده جزئیاتی از آن منتشر خواهیم کرد.

تناقض در حرف‌های مدیران
اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس شنبه‌شب در مورد گزینه‌های مدنظر این باشگاه برای جانشینی یحیی مدعی شدند گزینه اول آنها یحیی است اما اگر او همچنان اصرار به جدایی داشته باشد پلن بعدی یک مربی خارجی است که مورد تایید هواداران بوده و از مقبولیت بالایی برخوردار است. در این رابطه همه رسانه‌ها به یک نتیجه مشترک رسیدند و او هم برانکو ایوانکوویچ بود. به‌خاطر همین مساله تقریبا همه رسانه‌های ورزشی از آغاز مذاکرات باشگاه پرسپولیس با برانکو خبر دادند اما واکنشی که رضا درویش پیش از ظهر روز گذشته در مقابل ساختمان باشگاه در مواجهه با خبرنگاران از خود نشان داد چیزی دیگری بود. مدیرعامل پرسپولیس در صحبت‌هایش با تاکید بر اینکه او برای انتخاب سرمربی اختیار تام دارد مدعی شد 10 گزینه خارجی به او معرفی شده‌اند و درحال بررسی کارنامه آنها هستند. موردی که نشان داد پلنی را که اعضای هیات‌مدیره از آن صحبت می‌کردند، نباید چندان جدی گرفت و حداقل اینکه درویش خودش می‌خواهد سرمربی را انتخاب کند و تمایلی ندارد اعضای هیات‌مدیره در کارش دخالت کنند. این در شرایطی است که حسین خبیری- که پیش از این سابقه همکاری با برانکو در پرسپولیس را داشته- در جلسه اخیر هیات‌مدیره این باشگاه این مربی کروات را بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس معرفی کرده بود و حتی برای مذاکره با این مربی هم اعلام آمادگی کرد.

تلاش ایجنت‌ها برای معرفی مربی
از روز پنجشنبه هفته گذشته بود که ایجنت‌ها به باشگاه پرسپولیس و دفتر رضا درویش هجوم آوردند. شب قبل از آن مدیربرنامه‌های یحیی گل‌محمدی در یک استوری از جدایی این مربی از جمع سرخپوشان خبر داد و این خبر با استقبال ایجنت‌ها همراه شد. مخصوصا آن دسته از ایجنت‌هایی که رابطه خیلی خوبی با مدیران این باشگاه دارند و حتی قرار بود در سفر پرسپولیس به عربستان همراه پرسپولیس باشند اما به دلایلی این اتفاق رخ نداد. واقعیت امر این است مربیانی که درویش از آنها به‌عنوان گزینه‌های مدنظر باشگاه برای جانشینی یحیی صحبت کرد توسط همین ایجنت‌ها به باشگاه پرسپولیس معرفی شده‌اند و همچنان این روند ادامه دارد.

برانکو تنها گزینه‌ای که نیاز به واسطه ندارد
اینکه تا چند وقت پیش درویش مدام تاکید داشت برای جذب هر بازیکنی با خود او و نه ایجنتش وارد مذاکره می‌شود اما در شرایط فعلی باشگاه پرسپولیس خیلی خوب از ایجنت‌ها استقبال می‌کند، در نوع خودش عجیب است. اما شواهد امر در باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد برخی مسئولان این باشگاه قبل از اینکه بخواهند با برانکو وارد مذاکره شوند، به‌دنبال ارتباط گرفتن با مربیان خارجی دیگر از طریق برخی ایجنت‌ها بوده‌اند. مساله مهم‌تر اینکه برانکو ایوانکوویچ تنها گزینه خارجی مدنظر پرسپولیس است که مسئولان این باشگاه برای مذاکره با او نیاز به واسطه ندارند. از این جهت که برانکو به‌واسطه چندسال حضور در پرسپولیس با خیلی از افراد باسابقه این باشگاه ارتباط دوستانه دارد و مذاکره با او برای هریک از آنها به‌عنوان نماینده باشگاه آسان است.

مذاکره با لوکادیا اصلا انجام نگرفت
رضا درویش بعد از بازی پرسپولیس و شمس آذر قزوین در ورزشگاه آزادی در صحبت با خبرنگاران مدعی شد با یورگن لوکادیا درحال مذاکره هستیم که برگردد. جالب اینکه در همان روز وقتی در نشست خبری در این مورد از گل‌محمدی سوال شد باتعجب گفت از مذاکره باشگاه با لوکادیا بی‌خبرم اما اگر این بازیکن به پرسپولیس برگردد هم به نفع ماست و هم به نفع خودش. از فردای همین روز در فضای مجازی جو عجیبی راه افتاد و هواداران پرسپولیس به‌شدت از تصمیم درویش برای بازگرداندن لوکادیا استقبال کردند. اما روز گذشته و با قطعی شدن جدایی یحیی از پرسپولیس، درویش خیلی راحت مقابل دوربین‌های تلویزیونی مدعی شد که اصلا لوکادیا را نمی‌خواهند اما سخت دنبال این است که 324 هزار دلار جریمه را از این بازیکن بگیرند. اظهاراتی که نشان داد اصلا مذاکره‌ای با لوکادیا از سوی باشگاه پرسپولیس به‌صورت رسمی انجام نشده و در این چند روز هواداران پرسپولیس به‌نوعی سرکار هستند، البته شاید چون نبیل باهویی را خود درویش برای پرسپولیس آورده و برای اینکه جایگاه این بازیکن به خطر نیفتد، درویش قید جذب لوکادیا را به‌طور کامل زده است.

تعیین سرمربی قبل از بازگشت مربیان خارجی
درویش گفته قصد دارد تا پایان این هفته سرمربی جدید تیمش را معرفی کند. این درحالی است که یکی از عواملی که باعث شد یحیی گل‌محمدی از جمع سرخپوشان جدا شود مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس و نبود بودجه کافی برای جذب بازیکنان مدنظرش بود اما در شرایط فعلی درویش بدون اینکه صحبت از مشکلات مالی کند از جذب سرمربی خارجی ظرف چند روز آینده خبر می‌دهد. نکته قابل‌توجه اینکه باشگاه پرسپولیس در نظر دارد به مربیان مدنظرش پیشنهاد دهد با دستیاران خارجی یحیی همکاری داشته باشند تا مجبور نشوند با این مربیان تسویه‌حساب و پرداختی دیگری برای مربیان دیگری داشته باشند. پیشنهادی که بعید است با استقبال مربیان موردنظر مواجه شود. درحال‌حاضر قرار است سه دستیار خارجی یحیی روز جمعه به ایران برگردند و از روز شنبه در تمرینات این تیم حاضر شوند و از قرار معلوم درویش می‌خواهد قبل از بازگشت آنها سرمربی جدید تیمش را مشخص کند تا اگر لازم شد این مربیان برنگردند و چه‌بسا از همین راه دور با آنها تسویه‌حساب انجام شود.