تاریخ : Sun 07 Jan 2024 - 01:18
کد خبر : 92387
سرویس خبری : نقد روز

چه پروژه‌هایی در زنجان شروع یا افتتاح شد؟

جزئیات تمام کارهای رئیس‌جمهور و هیات دولت در چهل‌ودومین سفر استانی؛

چه پروژه‌هایی در زنجان شروع یا افتتاح شد؟

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان با هدف افتتاح پروژه‌های عمرانی و صنعتی و حضور در میان مردم دومین سفر استانی خود را به زنجان در صبح روز شنبه ۱۶ دی ماه انجام داد.

فرهیختگان: سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان با هدف افتتاح پروژه‌های عمرانی و صنعتی و حضور در میان مردم دومین سفر استانی خود را به زنجان در صبح روز شنبه ۱۶ دی ماه انجام داد. در سفر رئیسی به استان زنجان در مجموع ۱۱۸ پروژه عمرانی در استان به همراه تعداد زیادی از پروژه‌های روستایی و درون‌شهری (شهرداری‌ها) به بهره‌برداری رسید که از میان آنها پروژه‌های مرتبط با حوزه مسکن، ورزشگاه و گلخانه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح یا بازدید شدند و مابقی با حضور وزرا و مسئولان ارشد دولتی افتتاح شد. همچنین با توجه به حادثه تروریستی اخیر کرمان، زنجانی‌ها به‌عنوان شهروندان «پایتخت شور و شعور حسینی» در محل استقرار حسینیه اعظم زنجان که هر ساله هزاران نفر در روز تاسوعا در مراسم این شهر حضور می‌یابند، آیین ویژه‌ای برای استقبال از رئیس‌جمهور در قالب راهپیمایی محکومیت ترور و همدردی با خانواده‌های شهدا تدارک دیدند. محسن افشارچی، استاندار زنجان هم گفته است که در دور اول سفر رئیس‌جمهور، چهار هزار میلیارد تومان برای استان اعتبار مصوب شد 90 درصد تعهدات دولت و با در نظر گرفتن تعهدات وزارتخانه‌ها ۶۰ درصد آن محقق شده است. آبگیری سد بلوبین برای تامین آب شرب دو شهر و ۹۱ روستا، افتتاح یا احیای چندین شرکت تولیدی، تحویل ۱۵۰۰ واحد مسکن به متقاضیان و افتتاح ده‌ها طرح ورزشی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، آبرسانی، گازرسانی بخشی از طرح‌هایی است که با حضور رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت در دور دوم سفر استانی به زنجان محقق شد. در ادامه بخشی از مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های در دستور کار اعضای هیات دولت در دور دوم سفر به استان زنجان را بررسی کرده‌ایم.

پروژه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی
از مجموع طرح‌ها و پروژه‌های آماده افتتاح استان زنجان 28 پروژه مربوط به بخش آموزشی، فرهنگی و ورزشی است که اجرای آن به وزارت راه و شهرسازی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان نوسازی مدارس و دانشگاه زنجان سپرده شده است. مجموع اعتبار اختصاص‌داده‌شده به این پروژه‌ها معادل 244.5 میلیارد تومان است. علاوه‌بر این 28 پروژه یک پروژه در حوزه دانش‌بنیان و فناوری اطلاعات در دستور کار سفر اعضای هیات دولت به استان زنجان قرار گرفته است. در تنها پروژه مربوط به این حوزه دانشگاه زنجان با مجموع اعتبار 30 میلیارد تومان موظف به تکمیل هوش مصنوعی این دانشگاه شده است. مجتمع فرهنگی زرین‌آباد شهرستان ایجرود با بودجه 9 میلیارد تومانی تنها پروژه فرهنگی استان زنجان است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.