تاریخ : Sat 06 Jan 2024 - 12:27
کد خبر : 92326
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

فروش سینما به هزار میلیارد می‌رسد؟

تا آخر سال؛

فروش سینما به هزار میلیارد می‌رسد؟

با استقبال از اکران فیلم‌های تازه و فروش بیش از ۹۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران باید دید فروش گیشه سینماها تا پایان سال به ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

از ابتدای سال جاری تا چند ساعت بعد از بامداد، ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲، ۲۱ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۸۹۰ نفر در ۵۷۳ هزار و ۵۰۱ سانسی که ۵۱ فیلم سینمای ایران در آن به نمایش درآمده‌اند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی بیشتر از ۹۱۵ میلیارد و ۹۰۵ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بر این مبنا امسال تقریباً ۳۸ نفر در هر سانس به تماشای ۵۱ فیلمی که اکران عمومی خود را آغاز کرده‌اند، رفته‌اند.

فیلم سینمایی «هاوایی» به کارگردانی بهمن گودرزی از چهارشنبه ۱۳ دی ماه سال جاری اکران عمومی خود را آغاز کرده و در این سه روز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است. این فیلم با در اختیار داشتن ۲۱۲ سالن سینما، تاکنون ۸۲۳ بار به نمایش درآمده و توسط ۴۳ هزار و ۸۷۱ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۲ میلیارد و ۸۶۱ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان رسیده است. میانگین مخاطبان این فیلم در هر سانس عددی معادل با ۵۳ است. به این ترتیب باتوجه به استقبال از آثار کمدی، انتظار می‌رود که در روزهای آینده فیلم «هاوایی» نیز همچون فیلم‌های «فسیل»، «هتل»، «ویلای ساحلی» به فروش بالایی دست پیدا کند.