تاریخ : Sat 06 Jan 2024 - 12:01
کد خبر : 92324
سرویس خبری : سیاست

رئیسی: بیکاری در زنجان کاهش یافته است + فیلم

جدیت دولت در پیگیری مصوبات دور اول؛

رئیسی: بیکاری در زنجان کاهش یافته است + فیلم

رئیس جمهور در دومین سفر استانی به زنجان با بیان اینکه مصوبات دور اول با جدیت پیگیری می‌شود، اعلام کرد که داده‌های آماری نشان می‌دهد که آمار بیکاری در استان به‌ عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مردم کاهش یافته است.

سید ابراهیم رئیسی در دور دوم سفرهای استانی خود و هیأت دولت امروز شنبه به استان زنجان سفر کرد. واگذاری بیش از ۷ هزار پروژه مسکن، بهره برداری از یک واحد بزرگ گلخانه‌ای، سخنرانی در اجتماع مردم استان زنجان، سخنرانی در سی امین اجلاسیه سراسری نماز و شرکت در جلسه شورای اداری استان زنجان بخشی‌های از برنامه‌های رئیس جمهور به استان زنجان است.

رئیس دولت سیزدهم در بدو ورود به استان زنجان اظهار کرد: مردم زنجان عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را از آن خود کرده‌اند و با این نماد در کشور شناخته می‌شوند. به خانواده معزز شهدا، ایثارگران و سه هزار و ۵۰۰ شهید، علما، مفاخر و حکمای زنجان از جمله شیخ اشراق و حکیم هیدجی که نه تنها برای مردم این استان بلکه مایه فخر جهان اسلام هستند، ادای احترام می‌کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه در دور اول سفر با توجه به نیازهای استان مصوباتی داشتیم که در دور دوم سفر روند اجرایی و درصد پیشرفت آنها را پیگیری خواهیم کرد، گفت: موضوع مسکن در استان زنجان به خوبی پیگیری شده است و بخشی از مصوبات دور اول در این زمینه نیز به نتیجه رسیده است و این مسکن‌ها به مردم واگذار خواهد شد.
رئیسی یادآور شد: روند راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان به خوبی انجام شده است و اکنون شاهد کاهش آمار بیکاری در استان هستیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: به علت تاخیر یک روزه سفر به زنجان از مردم استان عذرخواهی می‌کنم. قرار بود دیروز در زنجان باشم اما به سبب ضرورت حضور در کرمان و عرض ادب و احترام به خانواده معزز شهیدان کرمان و پیگیری مسایل امنیتی باید به استان کرمان سفر می‌کردم.

همچنین مهرداد بذرپاش در حاشیه واگذاری واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در زنجان که با حضور رئیس‌جمهور انجام شد، در جمع خبرنگاران گفت: دولت عزم خود را برای ساخت یک میلیون و ۹۳۵ هزار واحد مسکونی جزم کرده است. این تعداد واحد مسکونی قرار است در قالب‌های مختلف از جمله حمایتی، روستایی، بافت فرسوده و نیز زمین‌های روستایی احداث شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه زنجان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود، ادامه داد: خوشبختانه در بازدیدی که امروز به عمل آمد، مشاهده کردیم که با همت مدیران استان اتفاقات خوبی در حوزه مسکن روی داده و پروژه‌ها در این زمینه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه، هدف‌گذاری دولت در دو سال گذشته برای ساخت مسکن را ۲۷ هزار واحد در استان زنجان اعلام کرد و گفت: در همین راستا عملیات ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و امروز نیز شاهد برگزاری آئین بهره‌برداری از ۷۱۸۳ واحد مسکونی در زنجان بودیم.

شایان ذکر است؛ با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در استان زنجان، هفت هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف به متقاضیان در استان واگذار شد. یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ساخته شده در اراضی دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در این سفر به متقاضیان تحویل داده شد.

عملیات آماده سازی زمین برای ساخت ۱۰۰۰۰ مسکن روستایی و شهری برای واگذاری به متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن صورت گرفت. همچنین بقیه واحدهای آماده افتتاح شامل بهره برداری از یک هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی خود مالکی طرح نهضت ملی مسکن، ۷۷۰ واحد مسکونی نوسازی شده بافت فرسوده در بازآفرینی شهری و ۴۰۰۰ مسکن روستایی در استان زنجان به متقاضیان تحویل داده شد.

همچنین به طور همزمان با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، به ۷۰۰ متقاضی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برای ساخت ۱۰۰۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن، زمین داده شد.