تاریخ : Sat 06 Jan 2024 - 01:30
کد خبر : 92300
سرویس خبری : ورزش

در فوتبال دنیا سقف بودجه معنی ندارد

سعید دقیقی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

در فوتبال دنیا سقف بودجه معنی ندارد

شمس آذر سعید دقیقی، تحسین و تعجب همگان را برانگیخت. این تیم با سرمربی جوانش در نیم‌فصل چنان پخته بازی می‌کرد که گویی سال‌هاست در لیگ برتر حضور داشته و اولین تجربه خود را سپری نمی‌کند.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: شمس آذر سعید دقیقی، تحسین و تعجب همگان را برانگیخت. این تیم با سرمربی جوانش در نیم‌فصل چنان پخته بازی می‌کرد که گویی سال‌هاست در لیگ برتر حضور داشته و اولین تجربه خود را سپری نمی‌کند. موضوعی که بیش از پیش باعث شد این تیم و مربی جوانش مورد توجه قرار بگیرند عملکرد خوب، مسلط، حرفه‌ای و بدون استرس سعید دقیقی و شاگردانش مقابل تیم‌های بزرگ و مطرح بود. آنها تقریبا تمام غول‌های بزرگ بالای جدول را شکست دادند و هرچند مقابل پرسپولیس شکست خوردند اما بازی قابل قبول و خوبی از خود به نمایش گذاشتند. اعتمادبه‌نفس بالای این مربی، اعتقاد به تفکرات خود و اعتماد به شاگردانش، در کنار حمایت‌های مدیریت از این مربی و تیمش باعث شد، نیم‌فصل بسیار موفقی را از یکی از تازه‌واردهای لیگ برتر شاهد باشیم. این موضوع بهانه خوبی بود تا صحبت‌های سعید دقیقی در مورد نیم‌فصل اول را بشنویم. گفت‌وگوی این مربی با «فرهیختگان» را در ادامه بخوانید.

نظرتان در مورد نیم‌فصل اول چیست؟
قبل از اینکه به فوتبال بپردازم لازم می‌دانم به همه مردم ایران خصوصا هموطنان کرمانی تسلیت بگویم. ما نیم‌فصل را با موفقیت تمام کردیم و در ادامه نیز با برنامه برمی‌گردیم. لیست ورود و خروج محدودی داریم و سعی می‌کنیم اغلب نفرات خود را حفظ کنیم. اعتقاد دارم که بازیکنانم بسیار شایسته‌اند و اگر هم نیاز به یارگیری باشد در برخی از پست‌ها که بازیکن مناسب را نداریم، اقدام خواهیم کرد. اگر لازم باشد تیم را تقویت کنیم سعی می‌کنیم با جذب برخی نفرات کیفیت کلی تیم را بالا ببریم تا در ادامه قوی‌تر از قبل ظاهر شویم.

فصل قبل خیلی از رقبا صعود شما را به برخی روابط با فدراسیون فوتبال یا دست‌های پشت پرده ربط می‌دادند. شاید عملکرد امسال‌تان جوابی به این اتهامات نیز باشد.
این حرف آدم‌های کوچک و ضعیف است؛ چراکه در عرصه فوتبال حرفی برای گفتن ندارند و سعی می‌کنند به حاشیه بپردازند. من با سند و مدرک ثابت می‌کنم فصل گذشته بیشترین ضرر را از داوری دیدیم، هرچند معتقدم این اشتباهات سهوی بوده اما با وجود همین اشتباهات ما با اقتدار قهرمان شدیم. به هر حال در فوتبال آدم‌های کوچکی وجود دارند که سعی می‌کنند با زدن این قبیل حرف‌ها خود را بزرگ جلوه دهند. با این حال معتقدم هنوز هیچ کاری نکرده‌ایم و تازه اول راه هستیم.

تیم جوانی که ابتدای فصل بستید در اثر اجبار و شرایط مالی بود یا به چنین نفراتی برای حضور در لیگ برتر اعتقاد داشتید؟
وقتی سال گذشته تمام رکوردها را زدیم و بازی تماشاگرپسندی ارائه دادیم، ثابت کردیم که بازیکنان‌مان توانمند هستند. از این‌رو ۸۰ درصد از نفرات فصل قبل را حفظ کردیم. وقتی بازیکن کیفیت لازم را دارد در جایگاه بزرگتر هم می‌تواند این کیفیت را ارائه دهد، فقط نیاز به شانس و تلاش دارد. بنابراین با بودجه‌ای که در اختیار داشتیم بازیکنان یکدست و همراهی را انتخاب کردیم. واقعیت این است که ما به آنها فرصت دادیم و آنها به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کردند.

ادامه گفت‌و‌گو را اینجا بخوانید.