تاریخ : Sat 06 Jan 2024 - 01:09
کد خبر : 92296
سرویس خبری : دانشگاه

تجهیز لابراتوارهای افغانستان  و عراق با محصولات ساخت ایران

هیات‌هایی از کشورهای همسایه میهمانان ویژه نمایشگاه یازدهم ایران‌ساخت بودند؛

تجهیز لابراتوارهای افغانستان و عراق با محصولات ساخت ایران

یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته درحالی روز گذشته به کار خود پایان داد که مجموعه‌ای از هیات‌های افغانستانی و عراقی از این نمایشگاه بازدید کردند و با تعاملات B2B که با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برقرار کردند.

ندا اظهری، خبرنگار گروه دانشگاه: یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته درحالی روز گذشته به کار خود پایان داد که مجموعه‌ای از هیات‌های افغانستانی و عراقی از این نمایشگاه بازدید کردند و با تعاملات B2B که با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برقرار کردند، قرار است در آینده‌ای نزدیک تفاهمنامه‌هایی در راستای خرید محصول و صادرات آن به کشورهای خود شکل گیرد. طی چهار روزی که از نمایشگاه یازدهم گذشته، بیش از 80 تعامل B2B شکل گرفته است که می‌تواند آینده روشنی را پیش‌روی صادرات دانش‌بنیان‌ها ایجاد کند. عمادالدین عسگریه که در قالب موسسه «صفحه اول»، کارگزاری برگزاری رویدادهای B2B Forum معاونت علمی را برعهده داشته و هم مسئولیت پذیرش هیات‌های خارجی و هم اعزام به کشورهای مختلف را عهده‌دار می‌شود. امسال میهمانانی از عراق و افغانستان در این نمایشگاه حضور یافته و از نمایشگاه بازدید کرده‌اند. غیر از آن هم فضای نشست‌های تجاری را در نمایشگاه داریم که روز دوم به‌طور مشخص به شرکت‌های افغانستانی و روز سوم به شرکت‌های عراقی اختصاص داده شد. شرکت‌های حاضر در نمایشگاه به‌واسطه پلتفرمی که در نمایشگاه مستقر هستند، فهرست میهمانان خارجی را بررسی کرده و زمان و مکان مشخصی را هم برای جلسه تعیین کرده و با یکدیگر ملاقات تخصصی در راستای توسعه صادرات و ارائه خدمات و فناوری‌هایی که دارند، انجام می‌دهند.

بیشتر هیات‌ها در زمینه‌های پزشکی فعالیت می‌کنند
به گفته عسگریه، هیات‌ها از حوزه‌های مختلفی چون لابراتوارهای کلینیکی، کشاورزی، صنعتی و شیمیایی، لابراتوارهای حوزه ساخت‌وساز، کنترل کیفی، لابراتوارهای مدیکال و حوزه سلامت، بخش R&D و لابراتوارهای مرتبط با بخش R&D هستند. پیش‌تر اطلاعات شرکت‌های داخل نمایشگاه در اختیار هیات‌ها قرار داده شده و آنها با دیدی کاملا باز وارد این نمایشگاه شده‌اند تا بتوانند نیاز خود را برطرف کنند. این هیات‌ها اغلب لابراتوارهایی هستند که بیشتر به‌منظور تجهیز خود با تجهیزات ساخت ایران به این نمایشگاه آمده‌اند. در بین هیات‌های افغانستانی حاضر در این نمایشگاه، برخی در سال گذشته هم حضور داشته و محصولات ایران ساخت را خریداری کرده بودند و این دومین سال حضورشان محسوب می‌شود. ماحصل این ملاقات‌ها و جلسات ممکن است هم به فروش محصول به هیات‌های افغانستانی و هم ایجاد خط تولید در آن کشور منجر شود و کاملا وابسته به مذاکرات انجام‌شده، است. برخی کشورها راغبند خط تولید محصولات خاصی را در کشور خود راه‌اندازی کنند. در ادامه مهدی آرمان، مدیر بخش B2B در نمایشگاه ایران ساخت 1402 عنوان می‌کند با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و «آی هیت» تهران فضایی را فراهم کرده‌ایم شرکت‌ها بتوانند با هیات‌های خارجی تعامل کرده و جلساتی را به‌منظور آشنایی با یکدیگر و نوع فعالیت خود داشته باشند. هیات‌های خارجی که در نمایشگاه امسال حضور پیدا کرده‌اند با توجه به محدودیت‌های ژانویه که وجود داشت، تنها از عراق و افغانستان بوده‌اند. ما روز دوم نمایشگاه را به افغانستان و روز سوم را به هیات‌های عراقی اختصاص داده‌ایم.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.