تاریخ : Wed 03 Jan 2024 - 20:08
کد خبر : 92152
سرویس خبری : جهان شهر

پیام سیدحسن نصرالله برای حادثه کرمان + فیلم

حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را تسلیت میگویم؛

پیام سیدحسن نصرالله برای حادثه کرمان + فیلم

سید حسن نصر الله ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی گلزار شهدا گفت: حادثه تروریستی کرمان را تسلیت میگویم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به‌مناسبت چهارمین سالگرد ترور فرماندهان مقاومت: شهدای امروز در مسیر مزار شهید سلیمانی مرا به یاد این جمله امام خامنه‌ای انداخت که «دشمنان و صهیونیست‌ها از "قاسم سلیمانیِ شهید" بیشتر هراس دارند..»

تحرکات و فداکاری‌هایی را که ما امروز در سراسر منطقه مشاهده می‌کنیم، حاصل ارتباطات حاج قاسم و جمهوری اسلامی ایران با همه گروه‌های مقاومت و جهادی است.

خط مشی سردار سلیمانی حمایت از مقاومت و اخلاص او برای رساندن این گروه‌ها به «خودکفایی» بود تا همه جریان‌های مقاومت بتوانند بر توانمندی و توان خود تکیه کنند.

زمانی که نیروهای حشد الشعبی در عراق به فرمان مرجعیت پاسخ گفتند، حاج قاسم با وجود همه تهدیدهای آمریکا که مقرهای نیروی قدس سپاه را در جاهای مختلف هدف قرار خواهد داد،  هر چه در توان داشت برای حمایت از مقاومت به‌کار گرفت و ذره‌ای تردید به خود راه نداد.

حاج قاسم روابط صادقانه و عاطفی میان جنبش‌های مقاومت به‌وجود آورد که این نشان از اخلاص او بود. اصطلاح محور مقاومت تا چند سال پیش وجود نداشت و حاج قاسم نقش محوری در شکل‌گیری آن داشت.

بخش دیگری از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان: پیروزی‌ها در فلسطین و دستاوردهای میدانی ماحصل کار امروز یا یک سال نیست بلکه نتیجه دو دهه زمان است.

شهید حاج قاسم سلیمانی در این نبرد قویاً حضور دارد و آنچه که امروز شاهدش هستیم، از ثمره‌های جانفشانی‌های این فرمانده مجاهد بزرگ است.

زمانی که جوانان عراقی در سال ۲۰۰۳ تصمیم به مقاومت در مقابل اشغالگر گرفتند، حاج قاسم به هر شکلی از آنها حمایت کرد. حاج ابومهدی المهندس هم حلقه وصلی بین حاج قاسم و جنبش‌های مقاومت عراق بود.

مقاومت بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ آمریکایی‌ها را وادار به خروج کرد. همان مقاومت عراق بود که هسته حشدالشعبی را در این کشور شکل داد. در محور مقاومت هیچ طرفی نظراتش را بر طرف دیگر تحمیل نمی‌کند و ما به نصایح گوش فرا می‌دهیم و از تجربیات یکدیگر استفاده می‌کنیم که در طوفان الاقصی شاهد آن بودیم. محور مقاومت مبتنی بر دیدگاه راهبردی و اهداف شفاف است و هر  یک از گروه‌ها و کشورهای این مقاومت به طور مستقل عمل می‌کند.

رشادت‌ها، ابداعات و دستاوردهای میدانی که در نوار غزه می‌بینی، نتیجه دو دهه فعالیت گروه‌های فلسطینی، حاج قاسم و برادرانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

رویدادهای سه ماه اخیر ضربه‌ای سهمگین به روند عادی‌سازی بود. رژیم صهیونیستی قطعنامه‌های بین‌المللی را محترم نمی‌شمارد و تمام قوانین بین‌المللی را به ویژه در دو ماه اخیر نقض کرده است.

توان بازدارندگی دشمن صهیونیستی پس از طوفان الاقصی از هم پاشید. دشمن هرگز نتوانست مانع مقاومت لبنان شود و امروز این مقاومت شجاع‌تر و آماده‌تر از هر زمان دیگر برای رویارویی با دشمن است.

جملات پایانی سیدحسن نصرالله در سخنرانی امروز خطاب به صهیونیست‌ها: میان ما و شما شب‌ها و روزهای آینده و میدان است که حکم می‌کند

اگر جنگی علیه لبنان آغاز کنید، آنگاه جنگی نامحدود و بی‌قاعده آغاز می‌شود که دشمن خوب می‌داند منظورم چیست.

ما از جنگ نمی‌ترسیم. هنگام جنگ موشک‌ها و مردان ما که در سال‌های گذشته از آن‌ها صحبت کرده‌ام وارد میدان خواهد شد.

تا الان فکر مصلحت و منافع لبنان را کرده‌ایم. اگر جنگی تحمیل شود، آنگاه به‌خاطر همین مصلحت ملی لبنان، وارد جنگی نامحدود و بدون قاعده خواهیم شد.

ترور شیخ صالح العاروری جنایتی خطرناک و بزرگ است که بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند. نیازی به حرف زیاد ندارد. بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند. میان ما و شما میدان است و شب‌ها و روزهای آینده که حکم می‌کند.