تاریخ : Wed 03 Jan 2024 - 01:51
کد خبر : 92085
سرویس خبری : ورزش

خمز  اختیار تام داد و رفت

۲ جای خالی و جذب یک خارجی برنامه تراکتور در پنجره زمستانی؛

خمز اختیار تام داد و رفت

تراکتور که با حرکت سینوسی خود در نتیجه‌گیری انتقادها را متوجه خود کرده بود در ۵ هفته اخیر و بعد از بازی با استقلال باخت نداده است. آنها در بازی آخر با پیروزی مقتدرانه مقابل صنعت نفت آبادان با روحیه به تعطیلات نیم‌فصل رفته‌اند.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: تراکتور که با حرکت سینوسی خود در نتیجه‌گیری انتقادها را متوجه خود کرده بود در ۵ هفته اخیر و بعد از بازی با استقلال باخت نداده است. آنها در بازی آخر با پیروزی مقتدرانه مقابل صنعت نفت آبادان با روحیه به تعطیلات نیم‌فصل رفته‌اند. همین موضوع محمدرضا زنوزی را مجاب کرده حالا که تیمش مقتدرانه در لیگ با رقبای بالای جدول و مدعیان قهرمانی رقابت می‌کند نیم‌فصل را جدی بگیرد و برای تقویت تیم تلاش کند.

تراکتور نظاره‌گر دعوای رقبا
کار درست و مثبت تراکتور این بود که در دعواهای بین استقلال، پرسپولیس و سپاهان وارد نشد؛ چراکه می‌دانستند با این کار تنش به تیم‌شان وارد می‌شود. اگر وارد این دعوا و اختلاف‌ها می‌شد، در کوران مسابقات دچار حاشیه می‌شدند. با اینکه تراکتور خود از شاکیان پرونده سپاهان بود وارد دعواها نشد، بیانیه صادر نکرد و در مصاحبه‌های تلویزیونی حضور نیافت و هیچ مناظره‌ای را به‌رسمیت نشناخت، تا به این ترتیب از حاشیه دور بماند. عوامل این تیم به‌خوبی می‌دانستند در کوران مسابقات تنها چیزی که می‌تواند تیم تراکتور را از پا دربیاورد حواشی موجود در اطراف این تیم است، از این رو درحالی‌که سه تیم دیگر به جان هم افتاده‌اند و کاملا از خجالت هم درآمده‌اند، درنهایت آرامش به کارش ادامه داده و روی مسابقات لیگ تمرکز داشته و حالا نیز به‌عنوان مدعی درکنار رقبا خیز بلندی برای قهرمانی برداشته است. این تیم فقط ۴ امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله دارد که اگر در نیم‌فصل دوم با همین روند به کارش ادامه دهد، چه‌بسا این کمبود امتیاز را جبران کرده و با کسب جام قهرمانی آرزوی دیرینه هواداران خود را برآورده کند. البته کار تراکتور بسیار سخت است؛ چراکه آنها در ابتدای نیم‌فصل دوم دو بازی سخت با دو رقیب اصلی خود سپاهان و پرسپولیس در پیش دارند و این می‌تواند برای آنها دردسرساز شود. اگر تراکتوری‌ها بتوانند از این دو بازی سربلند بیرون بیایند، نه‌تنها در کورس رقابت باقی می‌مانند، بلکه دو رقیب اصلی خود را نیز کنار زدند. از این رو شروع نیم‌فصل دوم برای تراکتور بسیار مهم و حیاتی است.

نظر خمز عوض شد
نتایج خوب چند هفته اخیر تیم تراکتور و برآورده شدن خواسته‌های تاکتیکی پاکو خمز باعث شده او همچنان به فعالیت در فوتبال ایران علاقه نشان دهد. از انتخاب‌های اخیر سرمربی تراکتور می‌توان فهمید که او می‌خواهد بماند. همین که این مربی پس از مدت‌ها به ارنج برنده تیمش دست نمی‌زند، از حواشی فاصله گرفته و از برنامه‌هایش برای نیم‌فصل دوم می‌گوید، نشان می‌دهد که توافق صلح و دوستی بین او و مدیران باشگاه صورت گرفته و آنها خود را برای نیم‌فصل دومی قدرتمند آماده می‌کنند.
البته جلسه زنوزی با این مربی در ادامه همکاری دو طرف بی‌تاثیر نبوده است. اینطور که شنیدیم مالک باشگاه تراکتور به سرمربی تیمش اطمینان داده است که شرایط برای جدایی او فراهم نیست و این جدایی به نفع هیچ یک از طرفین نخواهد شد. به همین دلیل خمز می‌خواهد در تیم بماند؛ او حالا متوجه شده است که شانس بیشتری با تراکتور برای کسب سهمیه آسیایی دارد و حتی شانس قهرمانی هم برای تیم خود قائل است. از این جهت فعلا عاقلانه‌ترین تصمیم ادامه همکاری با تیمی است که خود را به‌عنوان مدعی در لیگ برتر نشان داده. در شرایط فعلی سپاهان با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند و از قالب یک مدعی قهرمانی تا حدودی فاصله گرفته است. از طرفی پرسپولیس نیز بسیار متزلزل نشان می‌دهد و خیلی‌ها قهرمانی را برای او دست‌نیافتنی می‌دانند. استقلال نیز به‌لحاظ مهره چندان قدرتمند نیست و درواقع جنس نکونام در همه پست‌ها جور نیست. از این رو اگر آبی‌ها نتوانند در نقل و انتقالات نیم‌فصل قدرتمند ظاهر شوند در نیم‌فصل دوم برای آنها چالش‌های سختی به وجود می‌آید. در چنین شرایطی این تراکتور است که می‌تواند با قدرت تمام به کار خود ادامه دهد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.