تاریخ : Tue 02 Jan 2024 - 13:57
کد خبر : 92031
سرویس خبری : جامعه

علت آلودگی هوا، خودروهای داخلی است + فیلم

رشیدی کوچی، نماینده مجلس:

علت آلودگی هوا، خودروهای داخلی است + فیلم

رشیدی کوچی، نماینده مجلس گفت:« علت آلودگی هوا مردم نیستند بلکه خودروهای ساخت ایران خودرو و سایپا است همچنین موتورسیکلت‌های تولید داخل که دولت از آن‌ها غافل است. اگر یک دهم هزینه‌ی مقابله با آلودگی هوا به واردات خودروهای هیبریدی، اختصاص می‌یافت بخش اعظمی از مشکلات برطرف می‌شد.»

در جلسه علنی صبح امروز جلال رشیدی کوچی در طرح سوال خود که چرا علی رغم گذشت یکسال از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو تا این لحظه خودرو وارد کشور نشده است؟ گفت:«اگر ما از ابتدای مجلس بر روی صنعت خودرو دست گذاشتیم قطعا به دنبال این بودیم که رضایتمندی مردم افزایش پیدا کند.

عده‌ای در رسانه‌ها و پیج‌های اینستاگرامی و توییتر تا توانستند ما را مورد لطف خود قرار دادند و کلیپ‌هایی ساخته و ما را مافیای خودرو معرفی کردند.وقتی که با جوانان صحبت می‌کنیم، تنها یک ماشین با قیمت مناسب می‌خواهند که بروز باشد تا بتوانند سوار آن باشند این چه قوانینی است که ما داریم؟ چرا اجازه نمی‌دهیم موتورهایی که جوانان دوست دارند وارد کشور شود؟ سوال من از وزیر صمت این است که در ۱۹ ماهه‌ای که از تصویب قانون واردات خودرو می‌گذرد به مردم گزارش دهند که چه تعداد خودرو وارد کشور شده است و چه تعداد به دست مردم رسیده است.

سوال بعدی بنده این است که چرا آیین‌نامه واردات خودروهای کار کرده که سه ماه است در هیات دولت به تصویب رسیده و شما نیز نگاه مثبتی به آن داشتید هنوز ابلاغ نشده است؟ یک خودروی ۱۷ هزار دلاری با تعرفه‌گذاری که دولت انجام می‌دهد با نرخ ۳۰ هزار دلار به دست مردم می‌رسد، لطفا پاسخ دهید آیا قرار نیست اصلاحی در تعرفه‌ها صورت گیرد؟»