تاریخ : Sun 31 Dec 2023 - 09:34
کد خبر : 91837
سرویس خبری : جامعه

اسنپ‌فود هک شد

افشای اطلاعات بیست میلیون کاربر؛

اسنپ‌فود هک شد

یک گروه هکری که در تابستان امسال تپسی را هک کرده بود، اکنون با ارائه شواهدی می‌گوید کل داده‌های اسنپ فود را هک کرده است.

این گروه هکری می‌گوید کل داده‌های اسنپ فود، شامل اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش را به دست آورده است و  اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر شامل نام کاربری، پسورد، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، تاریخ تولد و همچنین اطلاعات بیش از ۸۸۰ میلیون سفارش محصول را استخراج کرده است.

هکرها اعلام کردند که هک را به اسنپ فود اطلاع نداده‌اند و مستقیما اطلاعات را برای فروش گذاشته است. گروه هکری علت این کار را  تجربه مذاکره با تپسی اعلام کردند و گفتند: «پس از ماجرای تپسی تصمیم گرفتیم با هیچ شرکتی در آینده مذاکره نکنیم!»

مدیرعامل گروه اسنپ اعلام کرد که اطلاعات بانکی مشتربان اعم از رمز دوم و کد امنیتی کارت در امنیت کامل قرار دارد. در  تلاش برای رفع مشکل پیش آمده هستیم و بعد از انجام بررسی‌های بیشتر می‌توانیم اطلاعات دقیق تری درباره هک انجام شده منتشر کنیم. درباره اینکه آیا هکرها داخلی یا خارجی بودند، هنوز به طور دقیق نمی‌توان اظهار نظر کرد و این موضوع در دست بررسی است.