تاریخ : Sat 30 Dec 2023 - 02:33
کد خبر : 91744
سرویس خبری : ورزش

تلاش  برای حفظ نبیل و نیامدن لوکادیا

جدایی 2 ستاره پرسپولیس قطعی است؛

تلاش برای حفظ نبیل و نیامدن لوکادیا

پرسپولیس در روزی که نمایش چندان خوبی از خود نشان نداد توانست به زحمت از سد نساجی مازندران عبور کرده و خودش را با استقلال هم‌امتیاز کند. نتیجه‌ای که باعث شد حالا سه تیم برای کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل رقابت داغی را در هفته آخر داشته باشند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در روزی که نمایش چندان خوبی از خود نشان نداد توانست به زحمت از سد نساجی مازندران عبور کرده و خودش را با استقلال هم‌امتیاز کند. نتیجه‌ای که باعث شد حالا سه تیم برای کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل رقابت داغی را در هفته آخر داشته باشند. هم‌اکنون سپاهان برای کسب این عنوان فقط به یک امتیاز نیاز دارد. استقلال و پرسپولیس هم درصورت برتری در بازی آینده خود هر یک تفاضل گل بهتری داشته باشند بالاتر قرار خواهند گرفت که در شرایط فعلی استقلال اوضاع بهتری دارد. اما شاگردان یحیی گل‌محمدی در این هفته با اتحاد و یکدلی دوباره توانستند از بحران خارج شده و به‌اصطلاح به ریل برگردند. در این میان یکی از تصمیمات مهم و موثری که یحیی گل‌محمدی در تیمش گرفت نیمکت‌نشین کردن محمدحسین کنعانی‌زادگان بود. بازیکنی که با تعدادی از همبازیانش ازجمله علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی اختلاف پیدا کرده بود و یحیی او را به‌نوعی تنبیه انضباطی کرد تا به خودش بیاید. در این میان فرشاد فرجی هم همه تلاش خود را کرد که بتواند جانشین خوبی برای کنعانی باشد.

استقبال هواداران از بازگشت مهاجم هلندی
در روزهای اخیر یورگن لوکادیا برای بازگشت به پرسپولیس پالس‌های مثبتی را فرستاده بود. مساله‌ای که باعث شد بعد از بازی سرخپوشان مقابل نساجی خبرنگاران از رضا درویش درمورد موضع این باشگاه درمورد بازگشت لوکادیا بپرسند و او هم مدعی شد در حال مذاکره با این بازیکن و مدیربرنامه‌هایش هستند. خبری که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشته و با استقبال هواداران پرسپولیس در یکی دو روز اخیر در شبکه‌های مجازی مواجه شده است. به نظر می‌آید هواداران پرسپولیس خیلی زود فراموش کردند که لوکادیا فصل پیش در حساس‌ترین مقطع فصل و دو سه روز مانده به دربی به‌یکباره ایران را ترک کرد. نکته جالب توجه اینکه در سوی مقابل نیز هواداران استقلال واکنش منفی به این قضیه نشان داده و خواهان این هستند که به لوکادیا اجازه بازگشت به ایران داده نشود؛ چراکه او مدعی شده بود که در کشورمان امنیت وجود ندارد.

یحیی؛ لوکادیا را به جای نبیل می‌خواهد
باشگاه پرسپولیس برای اینکه سقف قرارداد را رعایت کرده باشد مجبور است برای جذب بازیکن در نیم‌فصل بازیکنان گرانقیمت خود را از لیست خارج کند. در این میان نبیل باهویی بهترین گزینه است. از این جهت که هم قرارداد سنگینی دارد (حدود 380 هزار دلار) و هم اینکه در قراردادش لحاظ شده چنانچه برای نیم‌فصل دوم رضایت سرمربی را نداشته باشد، باشگاه می‌تواند نام او را از لیست خارج کند. در چنین شرایطی یحیی به دنبال این است لوکادیا یا هر مهاجم خارجی دیگری را که مدنظر دارد را جانشین باهویی کند. بازیکنی که در نیم‌فصل اول فقط موفق به زدن یک گل شد و در یکی دو بازی هم به دلیل مصدومیت در آخرین لحظه از ترکیب کنار رفت. شواهد امر نشان می‌دهد که نبیل در بازی با شمس‌آذر قزوین آخرین بازی‌اش را در پرسپولیس انجام داد و از حالا باید به فکر پیدا کردن تیم برای نیم‌فصل دوم باشد. هرچند او در این چند سال زیاد تغییر تیم داده است.