تاریخ : Thu 28 Dec 2023 - 01:52
کد خبر : 91645
سرویس خبری : ورزش

ملوانی‌ها دست‌بردار عمری نیستند

درخواست گل‌محمدی از باشگاه پرسپولیس برای روشن شدن وضعیت سرلک؛

ملوانی‌ها دست‌بردار عمری نیستند

پرسپولیس بعد از برد با ارزشی که مقابل شمس‌آذر قزوین کسب کرد به‌خاطر نزدیکی بازی با نساجی تمرینات تیمش را در روزهای اخیر خیلی سبک و نشاط‌آور برگزار کرد و این روند تا بازی آخر این تیم در نیم‌فصل اول که مقابل مس‌رفسنجان خواهد بود، ادامه پیدا خواهد کرد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس بعد از برد با ارزشی که مقابل شمس‌آذر قزوین کسب کرد به‌خاطر نزدیکی بازی با نساجی تمرینات تیمش را در روزهای اخیر خیلی سبک و نشاط‌آور برگزار کرد و این روند تا بازی آخر این تیم در نیم‌فصل اول که مقابل مس‌رفسنجان خواهد بود، ادامه پیدا خواهد کرد. شاگردان یحیی گل‌محمدی عصر روز گذشته آخرین تمرین خود را برگزار کردند و بعد از آن راهی هتل المپیک شده و قرار شد جلسه آنالیز هم در همین مکان برگزار شود.

بازگشت سرلک به تمرینات
میلاد سرلک که به‌علت سرماخوردگی در روزهای گذشته نتوانسته بود در تمرینات شرکت کند از روز گذشته در کنار سرخپوشان استارت زد. او مشکلی برای همراهی پرسپولیس در بازی امروز ندارد، اما اینکه یحیی گل‌محمدی بخواهد از این بازیکن تازه بهبود پیدا کرده‌اش بهره ببرد، مشخص نیست.

چرا نبیل به شهاب ترجیح داده می‌شود؟
یحیی در بازی‌های اخیر تیمش تغییراتی را در ترکیب دفاعی و حمله ایجاد کرد و این تغییرات در بازی با نساجی بهتر جواب داد. در خط دفاع فرشاد فرجی جانشین کنعانی‌زادگان شد و توانست یکی از بهترین بازی‌هایش را در مدت حضورش در پرسپولیس ارائه دهد. در خط حمله نیز این‌بار یحیی از زوج عالیشاه و نبیل باهویی بهره برد. اگرچه هیچ یک از دو بازیکن موفق به گلزنی نشدند و نبیل هم چند موقعیت را از دست داد، اما بعید است یحیی بخواهد باز هم این نفرات را روی نیمکت بنشاند. یحیی در بازی‌هایی که تیم حریف به دفاع بسته و فشرده روی نمی‌آورد نبیل را به زاهدی ترجیح می‌دهد از این جهت که اعتقاد دارد این بازیکن باهوش‌تر است و بهتر خودش را در موقعیت گل قرار می‌دهد، اما در بازی‌های سنگین شهاب را بازی می‌دهد که دونده‌تر و جنگنده‌تر است. اگرچه سرمربی پرسپولیس همچنان نیاز اول تیمش را در خط حمله و جذب یک مهاجم گلزن می‌داند.
آزمون سخت برای احمدی
پرسپولیس برای بازی امروز علی نعمتی را به‌خاطر محرومیت در اختیار ندارد و بهترین فرصت برای محمدمهدی احمدی است تا خودش را در پست دفاع چپ نشان دهد. او در بازی با الدحیل اولین بازی‌اش را برای پرسپولیس در این فصل انجام داد اما در آن مسابقه جو ورزشگاه به شکلی بود که این بازیکن جوان نتوانست تاثیرگذار ظاهر شود، ولی در بازی با شمس‌آذر قزوین او نمایش خوبی ارائه داد تا یحیی را مجاب کند که در بازی امروز جانشین نعمتی شود؛ هر‌چند با توجه به بازگشت کنعانی به تمرینات ممکن است یحیی تصمیم بگیرد امروز تیمش با سه دفاع به میدان برود یا حتی فرجی جای نعمتی را در جناح چپ بگیرد.

ملوانی‌ها دست‌بردار عمری نیستند
روز گذشته خبری داشتیم مبنی‌بر اینکه احتمال دارد محمد عمری در نیم‌فصل برای پشت‌سر گذاشتن دوران خدمت مقدس سربازی راهی ملوان شود. این خبر جدا از اینکه تعجب هواداران پرسپولیس را به همراه داشت، با غافلگیری مربیان پرسپولیس هم همراه شد. در همین راستا آنها عمری را فراخوانده و ماجرا را از او جویا شدند. این بازیکن هم اعتراف کرد که ملوانی‌ها دست‌بردارش نیستند و شدیدا دنبال این هستند که در نیم‌فصل او را به خدمت بگیرند. عمری حتی به مربیان تیمش گفته که اگر آقا یحیی اجازه دهد نیم‌فصل برای خدمت سربازی‌اش راهی ملوان می‌شود، اما سرمربی پرسپولیس و دستیارانش شدیدا مخالف این انتقال هستند. در این مورد حتی شنیده‌ایم که ملوان دستمزد قابل توجهی هم به عمری بابت این انتقال پیشنهاد داده‌اند.

کاپیتان‌های پرسپولیس به‌زودی پولدار می‌شوند
باشگاه پرسپولیس قبل از دربی نتوانست به تمامی بازیکنانش پرداختی داشته باشد و در این میان نفراتی چون علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه، وحید امیری، مهدی ترابی و سروش رفیعی حاضر شدند به باشگاه برای پرداخت 10 درصد از قراردادشان مهلت دهند. در آن مقطع درویش قول دو هفته‌ای را به کاپیتان‌های تیمش داد که زمان آن فرا رسیده است. در همین راستا قرار شده تا قبل از بازی پرسپولیس و مس‌رفسنجان درویش طلب این دسته از بازیکنان تیمش را پرداخت کند.

استارت یحیی برای نیم‌فصل با مدافع آلومینیوم
گل‌محمدی به اتفاق دستیاران ایرانی، در کنار اینکه به بازی‌های پیش روی تیم‌شان فکر می‌کنند، سخت به‌دنبال پیدا کردن بازیکن مناسب برای تقویت تیم هستند. در این بین چند بازیکن لیگ برتری در لیست یحیی هستند و قرار شده نام آنها بعد از بازی با مس‌رفسنجان به حسین بادامکی داده شود تا باشگاه پرسپولیس برای جذب‌شان اقدام کند. در این میان با خبر شدیم یکی از بازیکنانی که یحیی او را زیر نظر داشته یونس اکبرپور، مدافع‌چپ جوان آلومینیوم اراک است. با توجه به رابطه خیلی خوب یحیی با مجتبی حسینی بعید نیست که این انتقال در نیم‌فصل انجام شود؛ هرچند گفته می‌شود اکبرپور از آن دسته از بازیکنانی است که در پایان این فصل مجبور خواهد شد به خدمت مقدس سربازی برود.

درخواست یحیی از باشگاه
با توجه به اینکه سازمان نظام وظیفه به فدراسیون فوتبال نامه زده که مجوز صادر شده برای بازیکنان سرباز ملی‌پوش شاغل در لیگ فقط تا پایان سال اعتبار دارد و قابل تمدید نخواهد بود، میلاد سرلک تا اسفندماه اجازه همراهی پرسپولیس را خواهد داشت. در همین راستا نیز گل‌محمدی از باشگاه پرسپولیس خواسته هر چه زودتر تکلیف نهایی این بازیکن را مشخص کنند و او را در جریان قرار دهند که باید به فکر پیدا کردن جانشین برای او باشد یا نه. از این رو باشگاه پرسپولیس از سازمان لیگ استعلام گرفته و مطلع شده که فدراسیون به‌دنبال این است تا این مجوزها حداقل تا پایان این فصل تمدید شود. البته اگر سرلک در لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌ها نباشد آن وقت به‌طور قطع در پایان امسال باید راهی خدمت سربازی شود. به این ترتیب اگر سرلک در لیست تیم ملی قرار نگیرد احتمال اینکه او در نیم‌فصل راهی ملوان شود، خیلی زیاد است.