تاریخ : Mon 25 Dec 2023 - 02:19
کد خبر : 91411
سرویس خبری : ورزش

فاینورد  روی جهانبخش ریسک نکرد تا سالم به تیم ملی برسد

امیر هاشمی‌مقدم در گفت‌وگو با «فرهیختگان»؛

فاینورد روی جهانبخش ریسک نکرد تا سالم به تیم ملی برسد

تیم ملی براساس کیفیت فردی بازیکنان می‌تواند خودش را تا فینال جام ملت‌ها برساند

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم ملی فوتبال ایران درحالی حدود سه هفته دیگر باید در جام ملت‌های آسیا کار خود را آغاز کند که از گوشه و کنار درباره جو حاکم بر اردوی این تیم در ماه‌های اخیر شایعات زیادی به گوش می‌رسد؛ از اختلاف دوباره بین بازیکنان تا قبول نداشتن سرمربی تیم ملی! هرچند امیر هاشمی‌مقدم، مدیر برنامه‌های علیرضا جهانبخش و کارشناس فوتبال ایران که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را هم در کارنامه دارد، تمامی این شایعات را رد می‌کند و اعتقاد دارد که این حرف‌ها همیشه وجود داشته و نباید آنها را باور کرد و به آنها اهمیت داد. بر همین اساس درباره تیم ملی، آخرین وضعیت جهانبخش در فوتبال هلند و حضورش در تیم ملی و وضعیت شاگردان قلعه‌نویی در آستانه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دقایقی با هاشمی‌مقدم گفت‌وگویی را انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید.

صحبت را از تیم ملی شروع کنیم. به‌عنوان فردی که به علیرضا جهانبخش بسیار نزدیک هستید تا چه اندازه او را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده حضور در میادین می‌بینید؟
علیرضا از هر لحاظ وضعیت خوبی دارد. هرچند به‌خاطر مصدومیتی که اخیرا از ناحیه همسترینگ داشت در دو بازی قبلی نیمکت‌نشین بود؛ چراکه این جا روی این نوع مصدومیت هرگز ریسک نمی‌کنند. در هر صورت علیرضا باید با وضعیت سلامت کامل به تیم ملی هم می‌رسید و برای همین به او استراحت بیشتری دادند تا مصدومیتش تشدید نشود. علیرضا درحال حاضر هم راهی ایران شده تا بعد از کمی استراحت، خودش را مهیای حضور در تمرینات تیم ملی کرده و برای جام ملت‌ها آماده شود.

علیرضا چقدر برای همراهی تیم ملی علاوه‌بر آمادگی جسمانی، از لحاظ روحی و ‌انگیزشی هم آماده هست؟
نه‌تنها برای علیرضا بلکه برای بسیاری از بچه‌های تیم ملی که شاید این جام، آخرین تورنمنت ملی آنها باشد؛ حتما باید این ذهنیت وجود داشته باشد که بالاخره آنها دوست دارند حداقل در آسیا با این تیم نتیجه بگیرند. این درحالی است که در ادوار گذشته هر بار به یک دلیلی و به یک بهانه‌ای این اتفاق نمی‌افتد و حالا دیگر این بهانه‌ها و دلایل نباید وجود داشته باشند. تیمی که ما الان داریم به نظرم از لحاظ فنی و براساس کیفیت فنی و فردی بازیکنان تیمی است که می‌تواند خودش را تا فینال برساند و در قطر نتیجه بگیرد. البته در این بین آماده‌سازی تیم و جزئیاتی که وجود دارد هم بسیار مهم است. هرچند نباید فراموش کنیم که تیم‌هایی مانند ژاپن یا کره‌جنوبی و حتی استرالیا نیز تیم‌های بسیار آماده‌ای هستند. اما باز هم تاکید می‌کنم بازیکنان باکیفیت فنی بالایی داریم که حتی تیم‌های اروپایی هم دوست دارند که چند تا از بازیکنان ما را داشته باشند و درواقع آرزوی هر سرمربی هست که با آنها کار کند. بازیکنی مانند حاج‌صفی به‌راحتی دارد در این سطح از فوتبال اروپا بازی می‌کند یا بازیکنانی مانند جهانبخش، طارمی یا سردار که می‌توانند تاثیرگذار و تعیین‌کننده باشند.

ادامه گفت‌و‌گو را اینجا بخوانید.