تاریخ : Sun 24 Dec 2023 - 10:11
کد خبر : 91349
سرویس خبری : جامعه

چقدر از بدهی‌ دولت به تامین اجتماعی پرداخت شده است؟

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد:

چقدر از بدهی‌ دولت به تامین اجتماعی پرداخت شده است؟

میرهاشم موسوی گفت: در دو سال گذشته بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده و امسال نیز برای پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت در قالب واگذاری سهام به این سازمان هدف‌گذاری شده است.

میرهاشم موسوی در جریان بازدید از بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید چمران ساوه با اشاره به اینکه تادیه بدهی به سازمان تأمین اجتماعی یکی از رویکردهای دولت سیزدهم است اظهار کرد: در دو سال گذشته بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده و امسال نیز برای پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت در قالب واگذاری سهام به این سازمان هدف‌گذاری شده است. بر این اساس طی ۲.۵ سال گذشته مبلغ تادیه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی مجموعاً بالغ بر ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به دریافت سهام‌های خوب در این مدت گفت: واگذاری سهام پتروشیمی شازند در قالب تصفیه بدهی یکی از اقدامات بوده است که موجب ایجاد ارزش افزوده و تعهدات بین النسلی خواهد شد و در حوزه سرمایه‌گذاری ها بازدهی خوبی برای سازمان خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: احکامی هم در برنامه هفتم برای تادیه بدهی دولت پیش بینی شده است که امیدواریم در پنج ساله برنامه هفتم مسیر واگذاری‌ها و تادیه بدهی دولت بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وی در خصوص موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز گفت: در پیشنهادات دولت موضوعاتی مطرح شده و باید سهم مجلس نیز در این خصوص دیده شود تا بتوان تصمیم گیری کرد.

وی گفت: توسعه خدمات از برنامه‌های خدمت محور سازمان تأمین اجتماعی است. خدمات مهم این سازمان شامل درمان رایگان که با حمایت دولت توسعه یافته است.