تاریخ : Sat 23 Dec 2023 - 09:58
کد خبر : 91251
سرویس خبری : جامعه

آغاز طرح حمایت از مادران نیازمند امنیت غذایی

معاون وزیر تعا‌ون، کار و رفاه اجتماعی گفت:

آغاز طرح حمایت از مادران نیازمند امنیت غذایی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی گفت که از سه‌شنبه در قالب طرح «یسنا» برای مادران نیازمند امنیت غذایی، یارانه واریز می‌شود.

علیرضا عسگریان، در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره طرح «یسنا» گفت:  ما در هشت استان شامل استان خراسان شمالی، جنوبی، هرمزگان، ایلام ، فارس، لرستان،کهگیلویه و بویراحمد و در دهک اول ، به ازای هر مادر شیرده‌ای که کودک زیردوسال دارد، ۴۰۰ هزار تومان شارژ پرداخت می‌کنیم. این یک کلیت از یک بسته است.  این طرح برای این است که سبد غذایی جامعه فراخ مدیریت بشود و به استاندارد‌های لازم برسد.

وی افزود: قبلا این طرح را برای کودکان نیازمند تغذیه مناسب هم انجام داده‌ایم که الان در میانه آن هستیم.

معاون وزیر تعا‌ون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در «یسنا» ۱۶ قلم کالابرگ شامل سبزیجات و میوجات، دانه ها، حبوبات، دانه‌های روغنی که هزینه آن به مبلغ 400هزارتومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

عسگریان تاکید کرد: این طرح فقط مختص مادران است. ما یک مادر داریم که این مادر نیازمند امنیت غذایی است، کی تشخیص داده؟ وزارت بهداشت تشخیص داده و ما وسع سنجی کرده‌ایم. حالا می‌گوییم این مادران را جدا می‌کنیم، و مبلغ ۴۰۰ هزار تومان وارد حساب سرپرست خانوارش آنها می‌شود.

عسگریان روز آغاز این طرح را سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد و گفت: ما دقیقا از روز سه شنبه پیامک‌ها را می‌دهیم و به صورت همزمان حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود.