تاریخ : Fri 22 Dec 2023 - 18:51
کد خبر : 91202
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

«نگهبان شب» به اسکار نرسید

انیمیشن ایرانی در فهرست؛

«نگهبان شب» به اسکار نرسید

شب پیش آکادمی اسکار فهرست اولیه ۱۰ بخش خود از جمله نامزدهای بهترین فیلم بین‌المللی، مستند بلند و انیمیشن کوتاه را اعلام کرد. با اعلام فیلم‌های بین‌المللی مشخص شد نماینده ایران «نگهبان شب» در این لیست اولیه جایی ندارد.

مرتضی آکشته: آکادمی اسکار لیست اولیه ده بخش خود از جمله فیلم بین‌المللی، صدا، جلوه‌های ویژه، مستند، مستند کوتاه، فیلم کوتاه، انیمیشن کوتاه و بلند، گریم، موسیقی، ترانه و جلوه‌های ویژه را اعلام کرد.

در میان ۱۵ فیلمی که در رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۴ باقی ماندند «آمریکاتسی» از ارمنستان، «راهب و اسلحه» از بوتان، «سرزمین‌ موعود» از دانمارک، «برگ‌های افتاده» از فنلاند، «طعم چیزها» از فرانسه، «تالار معلمان» از آلمان، «سرزمین خدا» از ایسلند، «من کاپیتان» از ایتالیا، «روزهای عالی» از ژاپن، «توتم» از مکزیک، «مادر همه دروغ‌ها» از مراکش، «جامعه برف» از اسپانیا، «چهار دختر» از تونس، «۲۰ روز در ماریوپل» از اوکراین و «منطقه مورد علاقه» از انگلستان فیلم‌هایی هستند که در رقابت بخش بین‌المللی باقی مانده‌اند. به این ترتیب «نگهبان شب» ساخته رضا میرکریمی که نماینده ایران در این بخش بود از ادامه مسیر بازماند.

در شاخه انیمیشن کوتاه نیز فیلم «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم محصول ایران به فهرست اولیه جایزه این بخش راه پیدا کرد تا در ادامه مسیر با انیمیشن‌هایی چون «بوم»، «ایوا»، «هومو»، «من هیپ هستم»، «نوعی عهدنامه»، «کورکورتر»، «نامه ای به خوک»، «حواس نود و پنج»، ««روزی روزگاری استودیو»، «پاکیدرم»، «پیت»، «۲۷»، «جنگ تمام شد! با الهام از موسیقی جان و یوکو» و «احضار وحشی» رقابت کند.