تاریخ : Thu 21 Dec 2023 - 01:10
کد خبر : 91129
سرویس خبری : ورزش

خارجی‌بازی روی نیمکت اخراجی‌ها

مدیران نساجی روی گزینه خارجی توافق دارند، جانشین فکری هم از خارج می‌آید؟؛

خارجی‌بازی روی نیمکت اخراجی‌ها

هفته سیزدهم دو قربانی گرفت و مهدی رحمتی و محمود فکری در واکنشی قابل پیش‌بینی از تیم‌های نساجی و هوادار جدا شدند. رحمتی استعفا داد و فکری طی توافق با باشگاه هوادار و بعد از یک جلسه کوتاه این تیم را رها کرد. جدایی همزمان این دو مربی، که هفته سیزدهم مقابل حریفان خود گلباران شدند یک نکته جالب دیگر هم دارد و آن تقابل این دو در هفته چهاردهم رقابت‌هاست.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: هفته سیزدهم دو قربانی گرفت و مهدی رحمتی و محمود فکری در واکنشی قابل پیش‌بینی از تیم‌های نساجی و هوادار جدا شدند. رحمتی استعفا داد و فکری طی توافق با باشگاه هوادار و بعد از یک جلسه کوتاه این تیم را رها کرد. جدایی همزمان این دو مربی، که هفته سیزدهم مقابل حریفان خود گلباران شدند یک نکته جالب دیگر هم دارد و آن تقابل این دو در هفته چهاردهم رقابت‌هاست. هوادار در قائمشهر میهمان نساجی است و قرمزپوشان مازندرانی نیز بعد از ناکامی‌های اخیر باید مقابل چشم هواداران‌شان به استقبال تیم مغموم بنفش‌پوش بروند.

منتظر مربی خارجی باشید
چندی پیش رحمتی استعفا داد اما نپذیرفتند تا شاید با آمدن وحید رضایی به این جمع مشکل نساجی برطرف شود. اتفاقا تمرینات این تیم نشان می‌داد که کادرفنی اشکالات را فهمیده و توقع می‌رفت روند تیم تغییر کند اما نساجی خارج از عملکرد فوتبالی، از نظر روحی به یک ریکاوری اساسی نیاز داشت. همین باعث شد تا باز هم امیدی به بقای مهدی رحمتی نباشد. این مربی هر کاری کرد تا شاید با نساجی نتیجه بگیرد و حقانیت خود را ثابت کند اما بخت با او یار نبود تا درنهایت هنوز به نیم‌فصل نرسیده پرونده همکاری آنها مختومه شود. رحمتی در آخرین اقدام خود حتی حاضر شد سکان هدایت را به وحید رضایی سپرده و جای خود را در کنار خط به او بدهد تا شاید بازیکنان، نه‌تنها به لحاظ تاکتیکی که از نظر بصری نیز تغییر را حس کرده و روی عملکرد تیم تاثیر بگذارد اما کار از کار گذشته بود و این راه‌ها دیگر نساجی را نجات نمی‌داد. درنهایت با وجود اینکه هیات‌مدیره میلی به این استعفا نداشت اما قبول کرد تا رحمتی را رها کرده و به نجات نساجی فکر کند.
سه‌شنبه شب حمیدرضا بایندریان، سرپرست مدیرعاملی باشگاه نساجی با رضا حدادیان، مالک این باشگاه تشکیل جلسه داد و درخصوص برخی مسائل به بحث و گفت‌وگو پرداختند. شنیده می‌شود حدادیان در این جلسه ادعا کرده بودجه لازم جهت جذب مربی خارجی خوب را در اختیار باشگاه قرار می‌هد اما مسئولیت این انتخاب با هیات‌مدیره است. از این‌رو مقرر شد امروز بایندریان جلسه‌ای با اعضای هیات‌مدیره برگزار و در این خصوص اطلاع‌رسانی کرده و تصمیم بگیرند. نتیجه این جلسه در انتخاب سرمربی تعیین‌کننده است. البته مدیران نساجی پیش از این می‌دانستند دیر یا زود ممکن است با رحمتی خداحافظی کنند، از این‌رو چندان شوکه نشده و قبلا پیش‌بینی‌هایی کرده بودند. بنابر این اگر بعد از بازی با هوادار با مربی جدید روبه‌رو شدید تعجب نکنید. همه این شنیده‌ها باعث شد تا با حمیدرضا بایندریان گفت‌وگو کنیم. وی به «فرهیختگان» گفت: «تیم کار خود را با کادر فعلی ادامه می‌دهد. واقعیت این است که فعلا هیچ گزینه جدی نداریم. حتی آقای الهامی که صحبتش در میان است جزء گزینه‌های ما نیست چراکه صحبتی با او نداشتیم. شاید گزینه ما خارجی باشد اما تمرکزمان فعلا روی بازی با هوادار است. درنهایت تا نظرات به جمع‌بندی نرسد گزینه‌ای که باید را اعلام نمی‌کنیم.» بایندریان تغییرات مکرر در این باشگاه را نیز یکی از ایرادها دانست و گفت: «به هر حال این همه تغییر هم اشتباه است. قاعدتا وقتی ثبات مدیریتی نباشد آسیب هم وارد می‌شود. امیدوارم از این پس شرایط بهتر شود.»
یکی دیگر از مواردی که طی شب‌های اخیر هواداران را وادار به واکنش کرده حضور تیم در خارج از استان و در تهران است. آنها معتقدند اگر قرار است تیم به این شکل نتیجه بگیرد حداقل در استان و کنار هواداران باشد. مدیرعامل موقت این باشگاه در این مورد به ما گفت: «به‌هر‌حال اتفاقی در سال گذشته در استان رخ داد و به امسال هم کشیده شد. ما جلساتی داشتیم و قرار است جلسات دیگری هم داشته باشیم و به ما کمک کنند. این تنهایی ما را آزار می‌دهد. در تهران هزینه‌ها بیشتر است درحالی‌که هزینه‌ها در مازندران مدیریت شده و کمتر است. از طرفی تیم در جمع هواداران و با حمایت آنها از نظر روحی بالانس می‌شود. امیدوارم شرایط خوب شود. هوادار حق دارد و دوست دارد تیم را در شهر خود داشته باشد اما واقعیت این است که ما نمی‌توانیم تیم را بدون امکانات به قائمشهر ببریم. تیم لیگ برتری و حرفه‌ای است، تیم محلات یا دسته یک نیست که من به آنجا ببرم و با آن امکانات تمرین کند! به‌هر‌حال زیرساختی لازم است که اگر فراهم نباشد نه من و نه هیچ مدیری این کار را نمی‌کند. وقتی یک زمین تمرین خوب ندارم، چطور باید تمرین کنم. متاسفانه در فوتبال هیچ تضمینی وجود ندارد. ما در این مدت مصدومیت‌هایی دادیم، برخی مهره‌های کلیدی را در اختیار نداشتیم و شرایط به نفع ما پیش نرفت.» درنهایت این‌طور به نظر می‌رسد که مسئولان باشگاه نساجی تصمیم خود را گرفته و اعتبار لازم برای جذب مربی خارجی را نیز تخصیص داده‌اند اما به دلیل نزدیک بودن بازی با هوادار و نیمه‌کار ماندن مذاکرات‌شان ترجیح می‌دهند گزینه نهایی را بعد از بازی با هوادار مشخص کنند. آنها فصل گذشته با انتخاب هرناندز، در جذب مربی خارجی هم اشتباه کردند و اگر از این موضوع درس گرفته باشند این‌بار قطعا با ایجنت‌های بهتری مشورت می‌کنند و گزینه بهتری را انتخاب خواهند کرد.

۳ گزینه هوادار مشخص شدند
در سوی دیگر میدان، هوادار وضعیتی بهتر از نساجی ندارد. آنها طی روزهای اخیر و با توجه به صحبت‌های محمود فکری متوجه شده بودند که او دیگر نمی‌خواهد در این تیم بماند، از این‌رو خود را برای استعفای او آماده کرده بود. این مربی اما استعفا نداد و پس از بازی طی جلسه‌ای با مدیران باشگاه درنهایت توافقی جدا شد. در این جلسه طرفین به این نتیجه رسیدند که این همکاری دیگر ممکن نیست. هرچند تلاش می‌شود جلسه دوستانه به نظر برسد اما واقعا دوستانه نبود و تا حدی پیش رفت که دو طرف صلاح ندیدند موضوع بیش از این ادامه پیدا کند. فکری بیش از آن که از نتایج تیمش ناراحت باشد از اولتیماتوم‌های گاه‌وبیگاهی که از سوی باشگاه می‌گرفت ناراحت بود. از این‌رو وقتی دید که قرار است روزهای پرالتهابی را با این اولتیماتوم‌ها بگذراند و درنهایت نتیجه هم نگیرد ترجیح داد عطای هوادار را به لقایش ببخشد و جدا شود.
حالا در باشگاه هوادار شرایط به شکل عجیبی آشفته است. تقریبا هیچ‌کس نمی‌داند چه اتفاقی رقم می‌خورد. نزدیکان باشگاه از این اتفاق شوکه شدند و سکوت مدیران آنها را کلافه کرده است. جلسه عصر دیروز این تیم تا شب طول کشید و این نشان از عدم نتیجه‌گیری است. اغلب گزینه‌های مطرح شده چند مخالف دارند و آنقدر گزینه‌ها دم دستی و بدکارنامه هستند که نمی‌توانند آرا را حتی به نصف برسانند. هدف جذب مربی خارجی نیست و اصلا مذاکره با گزینه‌های خارجی رای نمی‌آورد. جالب است که به مهدی رحمتی هم فکر می‌کنند اما او تازه جدا شده و هنوز به لحاظ روحی آمادگی ندارد. منصوریان همچنان گزینه مطرح در همه جلسات است. به نظر می‌رسید با توجه به مصاحبه روزهای اخیر محمود فکری، مدیران هوادار خیلی زودتر از اینها به نتیجه برسند اما ظاهرا کار به این راحتی نبود.
درنهایت از بین گزینه‌های مطرح شده در جلسه، نام سه گزینه با بیشترین رای به انتخابات نهایی راه پیدا کرد. علیرضا منصوریان، رسول خطیبی و مسعود شجاعی! منصوریان و خطیبی که کارنامه مشخصی دارند و نیازی به توضیح واضحات نیست اما شجاعی که اخیرا کلیه مدارک لازم را گرفته و بیشترین شانس را در بین سه گزینه دارد، محتمل‌ترین آنهاست. گویا شجاعی مدرک مربیگری A آسیا را گرفته و می‌تواند روی نیمکت بنشیند. از طرفی قبلا بازیکن هوادار بود و رابطه خوبی با مدیران این باشگاه دارد. او ابتدای فصل هم جزء گزینه‌ها بود اما چون ایران نبود از میان گزینه‌ها خط خورد و حالا بار دیگر در لیست مدیران هوادار قرار گرفته است. به نظر می‌رسد این‌بار در شرایطی که مدیران این باشگاه مستاصل شده‌اند، او را راضی به بازگشت به تیم‌شان کنند اما گر موفق نشوند، از میان منصوریان و خطیبی یکی سرمربی هوادار و جانشین فکری خواهد شد.