تاریخ : Tue 19 Dec 2023 - 02:22
کد خبر : 90925
سرویس خبری : ورزش

قرعه‌های دشوار برای ژاوی و طارمی  در لیگ قهرمانان

جدال جذاب آزمون و جهانبخش در پلی‌آف لیگ اروپا؛

قرعه‌های دشوار برای ژاوی و طارمی در لیگ قهرمانان

قرعه‌کشی مراحل حذفی و پلی‌آف سه لیگ قاره‌ای اروپایی عصر دیروز برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مسابقات حریفان خود را شناختند. در لیگ اروپا رویارویی رم و فاینورد برای هواداران فوتبال در ایران می‌تواند بسیار جذاب باشد؛ چرا‌که سردار آزمون و علیرضا جهانبخش، دو لژیونر ایرانی دو تیم جدالی جذاب را برابر هم خواهند داشت.

قرعه‌کشی مراحل حذفی و پلی‌آف سه لیگ قاره‌ای اروپایی عصر دیروز برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مسابقات حریفان خود را شناختند. در لیگ قهرمانان، 16 تیم حاضر در دور یک‌هشتم نهایی رقبای خود را شناختند که در این میان بارسلونا با سخت‌ترین قرعه در میان بزرگان روبه‌رو شد و در این مرحله باید رودرروی ناپولی، قهرمان فصل پیش سریA قرار بگیرد. پورتو و مهدی طارمی هم در دیداری سخت به مصاف آرسنال، یکی از مدعیان لیگ برتر انگلیس می‌روند. در لیگ اروپا نیز رویارویی رم و فاینورد برای هواداران فوتبال در ایران می‌تواند بسیار جذاب باشد؛ چرا‌که سردار آزمون و علیرضا جهانبخش، دو لژیونر ایرانی دو تیم جدالی جذاب را برابر هم خواهند داشت.

فرصت آخر بارسا
مصاف دو تیم سابق دیه‌گو مارادونای فقید می‌تواند جذاب‌ترین دیدار این مرحله باشد. ژاوی اگر‌چه مدتی برای بازسازی تیم بحران‌زده‌اش زمان دارد اما روندی که آبی‌و‌اناری‌ها در هفته‌های اخیر در پیش گرفته‌اند باعث نگرانی هواداران شده و حالا این قرعه دشوار ممکن است دوباره آنها را از حضور در مراحل نهایی این تورنمنت محروم کند. بارسا هفته قبل شکستی ناباورانه و تحقیرآمیز را در اروپا و برابر آنتورپ تجربه کرد تا این تیم بلژیکی نخستین برد تاریخش در لیگ قهرمانان را تجربه کند. از سوی دیگر در ابتدای این هفته نیز آنها برابر والنسیا به تساوی یک-یک رسیدند تا فاصله‌شان با صدر جدول بیشتر شود. با این وضعیت حتی این نگرانی وجود دارد که آنها در انتهای فصل حتی نتوانند بالاتر از خیرونای شگفتی‌ساز قرار گیرند. شکی نیست که ژاوی اصلا دوست نداشت با قوی‌ترین تیم سید دو روبه‌رو شود اما حالا باید فکری به‌حال تیمش کند تا برای حدود دو ماه دیگر که این دیدارها قرار است برگزار شود، آماده باشد. البته ناپلی‌ها هم پس از قهرمانی فصل قبل خود این روزها با والتر ماتزاری شرایط ایده‌آلی ندارد و از روزهای درخشان فصل قبل فاصله گرفته‌اند. با این حال ممکن است آینده ژاوی در بارسا به این دیدار بستگی داشته باشد و اگر نتواند در این مرحله موفق باشد حتی ممکن است جایگاهش در تیم محبوبش را از دست بدهد.
برای پورتو هم قرعه دور بعد اصلا آسان نیست. یاران مهدی طارمی باید با آرسنالی روبه‌رو شوند که در شرایطی خوب قرار دارد و به‌دنبال این است که به سلطه سال‌های اخیر سیتی و لیورپول در لیگ جزیره پایان دهد. پورتو مسلما شانس زیادی در این بازی ندارد به‌خصوص که در این فصل پس از فروش چند ستاره خود اوضاع مناسبی ندارد و همانند دو فصل گذشته قدرتمند نیست. با این حال رویارویی با توپچی‌ها می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند برای طارمی باشد البته اگر او در نیم‌فصل از تیم پرتغالی جدا نشود و همچنان در پورتو ماندنی باشد. دو قرعه آسان این مرحله نصیب منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن شده است. پپ گواردیولا که معمولا در این مرحله خوش شانس است این بار هم باید تیمش را برابر کپنهاگن دانمارک هدایت کند که عملا باید این تیم را در مرحله یک‌چهارم نهایی دانست. البته تیم دانمارکی در دور گروهی بالاتر از منچستریونایتد قرار گرفت و حالا سیتی این فرصت را دارد که انتقام همشهری‌اش را بگیرد. پاریسی‌ها نیز با لوئیس انریکه به مصاف رئال سوسیداد خواهند رفت و قرعه‌ای مناسب نصیب این تیم شده تا شاید بالاخره طلسم ناکامی این تیم در اروپا شکسته شود. در لیگ اروپا و در مرحله پلی‌آف که پیش از دور یک‌هشتم نهایی بین تیم‌های دوم گروه‌ها و تیم‌های سوم دور گروهی لیگ قهرمانان برگزار می‌شود جدال رم و فاینورد می‌تواند بسیار تماشایی باشد؛ اگرچه سردار آزمون در دور گروهی در فهرست اروپایی رم قرار نداشت اما با توجه به درخشش اخیر او احتمالا مورینیو او را برای مراحل حذفی در لیست قرار خواهد داد تا شاید شاهد مصاف او و جهانبخش در لیگ اروپا باشیم. دیدارهای این مرحله نیز پس از جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود.