تاریخ : Mon 18 Dec 2023 - 20:14
کد خبر : 90893
سرویس خبری : سیاست

باقری: مرتبط کردن یمن به دیگران درست نیست

نشست خبری در توکیو؛

باقری: مرتبط کردن یمن به دیگران درست نیست

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: دولت یمن اعلام کرده که تا زمانی که صهیونیستها به جنایت علیه مردم غزه ادامه دهند تلاش خواهد کرد از کمک رسانی به اسرائیل جلوگیری کند

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه که امروز دوشنبه به دعوت رسمی همتای ژاپنی خود امروز وارد توکیو شده است در نشست خبری با اشاره به ظرفیتهای متنوع ایران و ژاپن دو کشور را دو رکن مهم ثبات در قاره آسیا عنوان کرد و گفت:جنایت علیه مردم غزه همان طور که دبیرکل سازمان ملل به درستی عنوان کرد، هم تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی و هم نسل کشی آشکار است.

وی ادامه داد: بازیگران بین المللی باید از همه ظرفیتهای خود برای توقف نسل کشی در غزه استفاده کنند تا جنایت در غزه پایان پذیرد و محاصره ظالمانه علیه مردم غزه پایان یابد و کمک رسانی به مردم غزه بدون قید و شرط آغاز شود و با کوچاندن اجباری مردم در داخل غزه و از غزه مقابله شود. تنها مردم فلسطین هستند که می‌توانند و باید درباره آینده خودشان تصمیم بگیرند. مردم فلسطین نیاز به قیم ندارند، لذا اگر بخواهیم صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا برقرار شود، باید نگاه و اولویت و نظر مردم فلسطین مبنا باشد، زیرا حلقه مفقوده در طرحها و الگوهای حل مساله فلسطین که تاکنون طی ۷۵ سال به نتیجه نرسیده غیبت مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خودشان است.

باقری کنی گفت: دنیا برای یک بار هم که شده باید به نظر مردم فلسطین اهمیت دهد و اجازه دهد آنها خود برای آینده خودشان تصمیم بگیرند و در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی حمایت می‌کند. دولت یمن اعلام کرده که تا زمانی که صهیونیستها به جنایت علیه مردم غزه ادامه دهند تلاش خواهد کرد از کمک رسانی به اسرائیل جلوگیری کند. آنها یک بازیگر مستقل در صحنه بین المللی هستند که وفق تشخیص خود عمل می‌کنند و لذا مرتبط کردن اقدامات آنها به دیگران درست نیست.