تاریخ : Thu 07 Dec 2023 - 02:26
کد خبر : 89993
سرویس خبری : ورزش

در بازی برگشت هم شرایط به ضررمان است

اعتراض ادامه‌دار استقلالی‌ها به زمان شهرآورد پایتخت؛

در بازی برگشت هم شرایط به ضررمان است

بعد از برتری پرگل استقلال در دیدار تدارکاتی مقابل خوشه طلایی ساوه دسته‌اولی، تمرینات این تیم از دوشنبه گذشته ادامه پیدا کرده و بازیکنان این تیم با انگیزه بسیار و به قصد ادامه صدرنشینی در دیدار با فولاد، مهیای این بازی حساس می‌شوند.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: بعد از برتری پرگل استقلال در دیدار تدارکاتی مقابل خوشه طلایی ساوه دسته‌اولی، تمرینات این تیم از دوشنبه گذشته ادامه پیدا کرده و بازیکنان این تیم با انگیزه بسیار و به قصد ادامه صدرنشینی در دیدار با فولاد، مهیای این بازی حساس می‌شوند.
استقلالی‌ها که در حال حاضر با 23 امتیاز از 10 مسابقه در صدر جدول هستند امروز و فردا آخرین تمرینات خود را زیر نظر کادرفنی ادامه داده و قرار است بعد از تمرین فردا راهی اهواز شوند. برای این دیدار به جز محمدحسین مرادمند، سایر آبی‌پوشان قبراق و آماده در اختیار کادرفنی هستند تا دست نکونام برای دیدار حساس با فولاد برای انتخاب هر سیستم و تاکتیکی با هر بازیکنی که می‌خواهد باز باشد.
استقلال در آخرین دیدار خود در برابر ذوب‌آهن بازی پایا‌پای و نسبتا خوبی را به نمایش گذاشته، هرچند در دقایقی این ذوبی‌ها بودند که توپ و میدان را در اختیار گرفته و در نهایت هم روی اشتباه فاز دفاعی حریف تهرانی خود به گل تساوی نیز دست پیدا کردند. با همه این تفاسیر و با وجود کسب نتیجه ارزشمند تساوی از اصفهان از تیم قابل احترام ربیعی، به نظر می‌رسد جواد نکونام به ترکیب اصلی تیم خود دست نزده و با شاکله همان نفراتی که تیمش را در اصفهان ارنج کرده بود، ترکیب تیمش در اهواز را هم بچیند.
این در حالی است که پیش از این هم به این نکته اشاره کردیم که شناخت همه‌جانبه سرمربی فعلی آبی‌ها از فولادی‌ها و نفرات، شرایط و حواشی پیرامون تیم جنوبی باعث خواهد شد تا استقلال با امیدواری زیادی نسبت به کسب نتیجه این دیدار راهی اهواز شده و از حالا چشم به سه امتیاز این دیدار داشته باشد.
در هر صورت کسب سه امتیاز این مسابقه از این جهت برای استقلالی‌ها ارزشمند و به نوعی حیاتی محسوب می‌شود که این تیم باید در دیدار بعد از فولاد، دربی را برگزار کرده و کسب هر نتیجه‌ای در این مسابقه می‌تواند تاثیر مستقیم خود را در دربی هم ایفا کند. این در صورتی است که به‌جز کسب نتیجه لازم از میدان اهواز، حواس استقلالی‌ها باید معطوف به این نکته هم باشد که به سلامت از گردنه دیدار هفته دوازدهم عبور کرده و بدون تلفات به دربی برسند. از سوی دیگر کسب هر نتیجه‌ای به‌جز پیروزی در اهواز، با توجه به در پیش بودن دربی که همواره از نتایج غیرقابل پیش‌بینی برخوردار بوده است، می‌تواند تهدیدی باشد بر صدرنشینی استقلال در ادامه رقابت‌ها.

اعتراض‌ها به زمان دربی ادامه دارد
دیدار دربی در حالی در تاریخ 23 آذر ماه برگزار خواهد شد که اعتراض استقلالی‌ها به زمان برگزاری این دیدار و شرایطی که پیش از دربی هست ادامه دارد. در تازه‌ترین تحولات در این خصوص شنیده می‌شود باشگاه استقلال روز گذشته نیز در اعتراض به زمان بازی نامه دیگری را برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارسال کرده تا در خصوص زمان برگزاری دیدار با پرسپولیس، بازنگری صورت گیرد. این باشگاه پیش از این درخواست خود برای یک روز تعویق این دیدار را ارائه داده اما این امر مورد پذیرش سازمان لیگ واقع نشده بود.
استقلالی‌ها اعتقاد دارند با توجه به اینکه دیدار این تیم قبل از دربی در اهواز برگزار می‌شود، سفر به این شهرستان و رفت و برگشت به استان جنوبی کشورمان باعث خواهد شد آبی‌ها نسبت به رقیب دیرینه که در تهران بازی می‌کند، یک روز کمتر فرصت ریکاوری و استراحت داشته باشد.
نکته قابل توجه اینکه به تازگی از سوی سازمان لیگ این موضوع عنوان شده است که در بازی برگشت این‌بار این استقلالی‌ها هستند که از شرایط بهتر در پیش دربی برخوردار خواهند شد و به این ترتیب عدالت هم اجرا خواهد شد، این در صورتی است که از آنجایی که دیدار دور برگشت در هفته بیستم برگزار می‌شود؛ در هفته قبل از دربی دور برگشت نیز باز استقلال‌ها باید در هفته نوزدهم در خارج از خانه به مصاف استقلال خوزستان رفته و این پرسپولیس است که در تهران از فولاد میزبانی می‌کند و باز هم شرایط برگزاری دیدار دربی در دور رفت، در دور برگشت هم به ضرر شاگردان نکونام تکرار خواهد شد.
گفتنی است دیدار دربی 102 عقب‌مانده از دیدارهای هفته پنجم برگزار می‌شود و استقلالی‌ها اعتقاد دارند در صورتی که این مسابقه در موعد مقرر خود برگزار می‌شد، بحث عدالت در وضعیت تیم‌ها در پیش دربی رعایت شده و حالا که در هر دو دربی رفت و برگشت این تیم باید مهمان تیم‌های جنوبی باشد و پرسپولیس در هر دو دیدار رفت و برگشت با استقلال در تهران از حریفش میزبانی کند، عدالتی در این خصوص وجود نخواهد داشت!

استقلالی‌ها کاری به وضعیت رقیب ندارند
استقلال در حالی شنبه آینده در اهواز مصاف دشواری را برابر فولاد پشت سر خواهد گذاشت که رقیب سنتی این تیم به تازگی در آسیا از دور رقابت‌ها کنار رفته و برای اولین بار از سال 91 در شش دیدار متوالی به پیروزی نرسیده است. این موضوع می‌تواند از یک جهت استقلالی‌ها را سرخوش کند که این تیم در آستانه دربی با وضعیتی متفاوت و با مشکلات عدیده روحی و روانی و اختلافات داخلی به حساس‌ترین بازی فصل خود خواهد رسید؛ این در حالی است که از اردوی استقلال خبر می‌رسد که در حال حاضر تمام حواس و فکر و ذکر جواد نکونام و شاگردانش به دیدار روز شنبه در برابر فولاد معطوف شده و به تازگی سرمربی استقلال در جمع شاگردانش از آنها خواسته زیاد پیگیر نتایج رقیب سنتی نباشند و این هشدار را داده که اصلا به نتایج و ناکامی‌های پرسپولیس کاری نداشته باشند.
در هر صورت جواد عاقلانه‌ترین راهکار را برای شاگردانش در نظر گرفته چرا که به نظر می‌رسد مسائلی مانند ناکامی یا کامیابی تیم‌ها در مسابقات مختلف بیشتر جنبه رسانه‌ای پیدا کرده و به درد کری‌خوانی هواداران می‌خورد، تا اینکه تیم‌ها بخواهند روی این موارد به موج‌سواری بپردازند و حساب و کتاب نتایج خود را به عدم نتیجه‌گیری تیم‌های دیگر به خصوص در تورنمنتی متفاوت معطوف کنند.
همه اینها در حالی هستند که دربی‌های گذشته در طول تاریخ این مساله را ثابت کرده که در بیشتر این دیدارها، هر دو تیم بدون توجه به وضعیت جدولی و شرایط قبل از دربی به مصاف حریف خود رفته و اصولا وضعیت قبل از مسابقه روی این دیدار حساس و هیجان‌انگیز تاثیرگذار واقع نخواهد شد.
آنها به خوبی می‌دانند که دیدار دربی با همه دیدارهای دیگر فرق داشته و لزوما اینطور نیست که تیمی که از لحاظ روحی و روانی یا جدولی در شرایط بهتری قرار دارد حتما در این مسابقه (دربی) هم برنده خواهد شد؛ هرچند نکونام به خوبی می‌داند که این دیدار از یک جنبه دیگر می‌تواند برای استقلالی‌ها خطرناک باشد؛ از این جهت که پرسپولیسی‌ها به قصد جبران ناکامی در آسیا و نتایج اخیر خود با تمام توان برای بازگشت حیثیت از‌دست‌رفته خود به دربی قدم خواهند گذاشت تا دوباره دل هواداران خود را شاد کرده و به کورس مدعیان بازگردند که این موضوع بدون شک می‌تواند تحت هر شرایطی کار شاگردان نکونام در دیدار پنجشنبه آینده را دشوارتر کند.