تاریخ : Mon 04 Dec 2023 - 02:08
کد خبر : 89685
سرویس خبری : ورزش

شوت‌زنی ؛ حربه اصلی گل‌محمدی برای باز کردن دروازه حریف قطری

ترکیب پرسپولیس کاملا تهاجمی است؛

شوت‌زنی ؛ حربه اصلی گل‌محمدی برای باز کردن دروازه حریف قطری

پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فردا سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی میزبان الدحیل است.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فردا سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی میزبان الدحیل است. دیداری که شاگردان یحیی گل‌محمدی در آن محکوم به برد هستند تا بتوانند خود را در جمع هشت تیم برتر منطقه غرب آسیا ببیند. از آنجا که مرحله بعد مسابقات بعد از جام ملت‌ها برگزار می‌شود، یحیی خیلی امیدوار است تا بتواند در صورت صعود، تیمش را برای مراحل بالاتر تقویت کند. حداقل او و خیلی‌های دیگر در مرحله مقدماتی متوجه شدند که پرسپولیس با این نفرات نمی‌تواند جایی در بین مدعیان قهرمانی داشته باشد و نیاز مبرمی نیز به تقویت در خط حمله دارد. سرخپوشان عصر روز گذشته بعد از یک تمرین تاکتیکی راهی هتل المپیک شدند تا با تمرکز و شرایط بهتری به استقبال حریف قطری خود بروند. این در حالی است که الدحیل بازیکنان خارجی خود را برای این بازی در اختیار نخواهد داشت که شاخص‌ترین آنها فیلیپه کوتینیوی برزیلی است. در این سوی میدان هم با بازگشت محمد عمری به تمرینات گروهی سرخپوشان این تیم تنها وحید امیری را به علت مصدومیت در اختیار ندارند. البته پرسپولیس نسبت به بازی رفت دو تیم مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی که هر دو از بهترین بازیکنان آن مسابقه بودند را هم به علت مصدومیت طولانی‌مدت در اردوی خود ندارد.

برگزاری تمرینات زیر نور
پرسپولیس بعد از بازگشت از عربستان روند تمرینات خود را تغییر داد؛ از این جهت که سرخپوشان یک جلسه تمرین تاکتیکی پرفشار را عصر روز جمعه در ورزشگاه دستگردی تهران انجام دادند و به خواسته یحیی تمرینات این تیم از روز شنبه به شب و زیر نور انتقال داده شد. البته از همان روز شنبه محل تمرینات پرسپولیس به ورزشگاه شهید کاظمی انتقال پیدا کرد و فقط امروز سرخپوشان در زمین شماره یک آزادی تمرین خواهند داشت. این در حالی است که تیم الدحیل هم قرار بود شب گذشته وارد تهران شود و آخرین تمرین قبل از بازی این تیم هم طبق قانون در زمین محل برگزاری مسابقه برگزار خواهد شد.
شایعه‌ای که تکذیب شد
با شدت گرفتن آلودگی هوای تهران و پیش‌بینی اینکه امروز و فردا این وضعیت بدتر هم خواهد شد، شایعه تعویق بازی فردا به اردوی سرخپوشان هم رسید، اما مسئولان این تیم به کادرفنی و بازیکنان تاکید کردند که نمایندگان AFC هیچ صحبتی در این مورد مطرح نکرده و همه برنامه‌های قبل از بازی نیز سر جایش است. از این رو این شایعه خیلی زود تکذیب و سرخپوشان تمرکز خود را روی بازی حساسی که در پیش دارند، گذاشتند.

ترکیب کاملا تهاجمی مدنظر یحیی
پرسپولیس برخلاف بازی با النصر که کاملا محتاط ارنج شده بود و در محوطه جریمه حریفش نیز کم‌تعداد به نظر می‌آمد، برای بازی فردا با ترکیبی کاملا تهاجمی به میدان خواهد رفت. به این ترتیب که یحیی در نظر دارد یکی از هافبک‌های دفاعی‌اش را کم کرده و بازیکن تهاجمی‌تری را به میدان بفرستد. در این میان احتمال خروج مسعود ریگی از ترکیب سرخپوشان به مراتب بیشتر از میلاد سرلک است. با بازگشت محمد عمری به تمرینات گروهی او یکی از گزینه‌های حضور در ترکیب اصلی است، هر‌چند که یک هفته‌ای از تمرینات گروهی دور بوده و کمی از فرم مطلوب خارج شده است. از آنجا که یکی از مشکلات عمده پرسپولیس در امر گلزنی است، یحیی در نظر دارد بار گلزنی تیمش را بیشتر روی نفرات خط هافبک بگذارد، به این ترتیب که شهاب زاهدی در نقش مهاجم نوک بیشتر وظیفه پرس و تخریب دفاع حریف را بر دوش خواهد داشت و بازیکنانی چون مهدی ترابی، سعید صادقی، سروش رفیعی، امید عالیشاه و احتمالا محمد عمری به دروازه قطری‌ها نزدیک‌تر خواهند بود. ناگفته نماند که نتیجه بازی امروز السد با نسف قارشی و همچنین الشارجه با الفیصلی تکلیف پرسپولیس را برای بازی فردا بهتر مشخص خواهد کرد؛ اینکه سرخپوشان برای صعود فقط به برد احتیاج دارند یا باید تفاضل گل خود را بهبود ببخشند؛ قدر مسلم این مساله در ترکیب مدنظر یحیی برای بازی فردا نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

استفاده از نقطه‌ضعف گلر حریف
از تمرینات اخیر سرخپوشان پیداست که یکی از برنامه‌های اصلی پرسپولیس برای رسیدن به گل در بازی فردا شوت‌زنی از اطراف محوطه جریمه است. یحیی در بازی رفت هم این تاکتیک را در برنامه‌های اصلی خود قرار داده بود از این جهت که حسن موسی، دروازه‌بان الدحیل اکثر شوت‌های راه دور را دو‌ضرب مهار می‌کند و از این رو سرخپوشان می‌خواهند از این ضعف او نهایت بهره را ببرند. در بازی رفت امید عالیشاه بیشترین شوت را به سمت دروازه موسی داشت و بهترین بازیکن میدان نیز لقب گرفت. اما در بازی فردا مهدی ترابی، سعید صادقی و حتی میلاد سرلک هم می‌توانند جزء نفرات شوت‌زن پرسپولیس باشند. در این بین ترابی و سرلک بازی رفت را به دلیل مصدومیت از دست داده بودند.

تلاش باشگاه فعلا نتیجه نداده است
رضا درویش و اطرافیانش مدتی است سعی می‌کنند در جمع بازیکنان و مربیان تیم‌شان آفتابی نشوند؛ و در روزهای اخیر سخت در تلاش بوده و هستند تا بتوانند قبل از بازی فردا تیم را شارژ مالی کنند. سرخپوشان تا الان 20 درصد قراردادشان را دریافتی داشته‌اند در حالی که باید حداقل 30 درصد را می‌گرفتند. در همین راستا درویش نمی‌خواهد در صورت عدم صعود احتمالی تیمش به مرحله بعد تمام کاسه‌‌کوزه‌ها بر سر او شکسته شود؛ از این رو در تلاش است از طریق شرکت ایرانسل 10 درصد قرارداد سرخپوشان را به حساب آنها واریز کند تا حداقل بهانه‌ای دست کسی نداده باشد. در این میان یکی از انگیزه‌های بازیکنان پرسپولیس برای شکست الدحیل بخشیده شدن جریمه 10 درصدی قراردادشان است؛ جریمه‌ای که از سوی درویش برای آنها لحاظ شد و حواشی زیادی هم در پرسپولیس ایجاد کرد. افشین پیروانی زمانی که در گروه واتساپی بازیکنان جریمه در نظر‌گرفته‌شده از سوی مدیریت باشگاهش را به آنها انتقال داد متذکر شد که باشگاه تاکید داشته اگر به دور بعد لیگ قهرمانان بروند، جریمه‌شان بخشیده خواهد شد. اتفاقی که باید دید در صورت صعود احتمالی سرخپوشان به مرحله یک‌هشتم رخ خواهد داد یا نه.