تاریخ : Sun 03 Dec 2023 - 09:36
کد خبر : 89610
سرویس خبری : جهان شهر

رئیس کنگره آمریکا استیضاح بایدن را ضروری دانست

به دلیل ممانعت از تحقیقات درباره جرایم ادعایی؛

رئیس کنگره آمریکا استیضاح بایدن را ضروری دانست

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان گفت: استیضاح جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل ممانعت کاخ سفید در تحقیقات درباره جرایم ادعایی اعضای خانواده رهبر آمریکا ضروری است.

در پایان ماه نوامبر، واشنگتن پست گزارش داد که جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان ایالات متحده می توانند در هفته های آتی، موضوع تحقیق درباره روند استیضاح بایدن را به رای‌گیری عمومی بکشانند. استفانیک، نماینده مجلس نمایندگان گفت: این یک اقدام ضروری است. در زمانی که دموکرات‌ها از این موضوع "برای گستاخی، اهداف سیاسی حزبی استفاده کردند، من و الیزا دو بار روی تیم دفاعی دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق) کار کردیم. ما چنین استفاده‌ای را محکوم می‌کنیم. این یک موضوع کاملاً متفاوت است. به گفته وی، چندین کمیته قضایی در جستجوی شواهدی مبنی بر تخلف بایدن‌ها کار بزرگی انجام می‌دهند، اما کاخ سفید آنها را مسدود می‌کند و هزاران صفحه مدرک را پنهان می‌کند.
با تصمیم کوین مک کارتی رئیس جمهور سابق آمریکا که به تازگی از سمت خود برکنار شد، تحقیقات در مجلس نمایندگان علیه رئیس جمهور آمریکا آغاز شد. مک کارتی این رویه را با حذف رأی گیری آغاز کرد که در این مرحله ضروری نیست.
کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا در حال تحقیق درباره دخالت ادعایی رهبر ایالات متحده در معاملات تجاری بستگانش است که گفته می شود از موقعیت وی در دولت برای سود در سراسر جهان سوء استفاده کرده است. احضاریه برای پسر رئیس جمهور، هانتر بایدن، توسط جیمز کومر، نماینده جمهوری‌خواه کنگره و رئیس کمیته نظارت صادر شد.

منبع: اسپوتنیک