تاریخ : Sun 03 Dec 2023 - 08:09
کد خبر : 89603
سرویس خبری : جامعه

میزبانی شهرهای پرجمعیت از آلودگی هوا

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

میزبانی شهرهای پرجمعیت از آلودگی هوا

طی روزهای آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر است که باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج و اصفهان می‌شود.

به دنبال آلودگی هوا و غیرحضوری شدن مدارس در برخی از شهرها، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی روزهای آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر است که باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج و اصفهان می‌شود. همچنین سه‌شنبه با شمالی شدن جریان‌های هوا روی دریای خزر در غرب سواحل به‌ویژه گیلان و برخی مناطق اردبیل بارش باران پیش‌بینی شده است.

همچنین ۱۰ نقطه در وضعیت قرمز کیفیت هوای تهران با قرار گرفتن شاخص روی عدد ۱۴۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و در این شرایط به کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی توصیه می شود از تردد در فضای باز خودداری کنند. بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ۱۰ منطقه اقدسیه منطقه (یک)، پیروزی منطقه (۱۳)، تربیت مدرس منطقه (۶)، ستاد بحران منطقه (۷)، شریف منطقه (۲) ، شاد آباد منطقه (۱۸) و همچنین شهرداری مناطق ۲، چهار، ۱۹ و ۲۱ در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) قرار دارد.