تاریخ : Sat 02 Dec 2023 - 17:36
کد خبر : 89551
سرویس خبری : جهان شهر

هشدار مکرون به اسرائیل درباره نابودی حماس

آیا کسی آن را امکان‌پذیر می‌داند؟

هشدار مکرون به اسرائیل درباره نابودی حماس

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که نابودی کامل حماس منجر به 10 سال جنگ خواهد شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی در خصوص نابودی حماس گفت: نابودی کامل حماس، این یعنی چه؟ آیا کسی آن را امکان پذیر می‌داند؟ اگر اینطور است، جنگ 10 سال زمان خواهد برد و فکر نمی‌کنم کسی بداند چطور این هدف را تعریف کند. 

مکرون قرار است به منظور گفت‌وگو با تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر درباره جنگ جاری در نوار غزه و راه‌های حصول وقفه بشردوستانه در جنگ، راهی دوحه شود. به نوشته اسپوتنیک، انتظار می‌رود مکرون در این سفر درباره آزادسازی شمار بیشتری از گروگان‌های نزد حماس و همچنین تسهیل مذاکرات صلح با امیر قطر بحث و تبادل نظر کند. قطر در جریان جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، در حوزه آتش‌بس بشردوستانه و توافق تبادل اسراء، در نقش میانجی اصلی بین تل‌آویو و حماس ظاهر شده است.

گفته می‌شود دست کم چهار شهروند فرانسوی همچنان در بین گروگان‌های حماس حضور دارند. رییس جمهور فرانسه که به منظور حضور در کنفرانس تغییر اقلیم سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ موسوم به «کوپ ۲۸» هم‌اکنون در دوبی به‌سر می‌برد، از امارات متحده عربی راهی قطر خواهد شد. رئیس جمهور فرانسه در حاشیه این کنفرانس با شماری از رهبران کشورهای عربی از جمله عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر درباره بحران جاری در خاورمیانه گفت‌وگو کرده است.