تاریخ : Sat 02 Dec 2023 - 01:53
کد خبر : 89517
سرویس خبری : ورزش

تقابل جالب هفته دوازدهم: نکونام- کولیبالی!

شناخت خوب جواد از فولاد عامل موفقیت آبی‌ها می‌شود؟؛

تقابل جالب هفته دوازدهم: نکونام- کولیبالی!

تیم‌های فوتبال استقلال تهران و فولاد‌خوزستان از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر د‌رحالی شنبه آینده به میزبانی فولاد در اهواز برگزار می‌شود که به‌واسطه این دیدار یکبار دیگر جواد نکونام سرمربی فصل گذشته فولادی‌ها به اهواز باز خواهد گشت تا این بار تیم جدید خود را در دیدار مقابل تیم سابقش هدایت کند.

تیم‌های فوتبال استقلال تهران و فولاد‌خوزستان از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر د‌رحالی شنبه آینده به میزبانی فولاد در اهواز برگزار می‌شود که به‌واسطه این دیدار یکبار دیگر جواد نکونام سرمربی فصل گذشته فولادی‌ها به اهواز باز خواهد گشت تا این بار تیم جدید خود را در دیدار مقابل تیم سابقش هدایت کند. در این بین شاخصه‌ای که می‌تواند شانس‌های موفقیت استقلال را در اهواز بالا ببرد؛ جدا از عملکرد پرفراز و نشیب اهوازی‌ها در هفته‌های اخیر، به شناخت نکونام از تیم سابق خود مربوط می‌شود تا جایی که این ادعای بی‌خودی نیست اگر مدعی شویم که سرمربی فعلی استقلالی‌ها زیر و بم تیم اهوازی و فولاد آره‌نا را به‌خوبی می‌شناسد. نکونام که حدود یک‌و‌نیم‌فصل هدایت فولاد را برعهده داشت در فصل گذشته و در کوران رقابت‌های آسیایی در‌حالی از این تیم جدا شد که به‌نظر می‌رسید طرفین به پایان خط همکاری با هم نزدیک شده و برای آینده این همکاری سرنوشت روشنی متصور نبود. با این حال دستاوردهای نکونام در اهواز در همین مدت کم بسیار چشمگیر تلقی شده، این در‌حالی است که همین حضور در اهواز باعث شده است تا نکو برای تقابل با تیم سابق خود، راه‌های این مقابله و ضربه زدن به حریف جنوبی را بلد باشد.
نکونام هفته آینده در‌حالی دوباره به اهواز برمی‌گردد که از شرایط فولاد از هر لحاظ، از سبک و سیستم و شیوه بازی فولاد گرفته تا حواشی و پیرامون این تیم و حتی شکل بازی در فولاد آره‌نا را حتی بیشتر از سرمربی اسپانیایی این تیم بلد است و این امر می‌تواند از حالا هواداران استقلال به این دیدار را خوشبین کند. از سوی دیگر شاید تنها یک نکته باشد که به این رقابت جنبه انتقامی بخشیده و آن هم رو در رو شدن موسی کولیبالی با جواد نکونام باشد. این بازیکن که در زمان حضور نکونام گفته می‌شد به‌خاطر اختلاف با سرمربی وقت فولاد از اهوازی‌ها جدا شد، در آن زمان در یک استوری اینستاگرامی به کادرفنی فولاد حمله کرده و مدعی شد: به پاتوسی گفتند برای ویسی بازی نکن! این در صورتی هست که این روزها دوباره کولیبالی به اهواز و ترکیب ثابت فولاد برگشته و اتفاقا به یکی از مهره‌های موثر فولادی‌ها نیز تبدیل شده است و همین موضوع می‌تواند انگیزه‌های انتقامی این بازیکن برای مصاف با استقلالی که جواد نکونام سرمربی آن هست را بیشتر کند. گفتنی است کولیبالی پیش از این در یک برهه زمانی مذاکراتی را برای حضور در استقلال نیز انجام داده بود که این امر در نهایت محقق نشد.