تاریخ : Wed 29 Nov 2023 - 01:02
کد خبر : 89335
سرویس خبری : دانشگاه

سرای نوآوری بانوان، در واحد یادگار امام راه‌اندازی می‌شود

مشاور رئیس دانشگاه آزاد در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با «فرهیختگان»؛

سرای نوآوری بانوان، در واحد یادگار امام راه‌اندازی می‌شود

موضوع زن و خانواده برای دانشگاه آزاد در کنار همه موضوعات دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه رویکرد این دانشگاه فقط یک رویکرد آموزشی و علمی صرف نیست، بلکه مطابق هدف اصلی مدیریت کلان دانشگاه و طبق سند تحول بنیادین و آنچه در بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی به آن اشاره شده، دانشگاه باید توجه ویژه به حوزه تربیتی و فرهنگی نیز داشته باشد.

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: موضوع زن و خانواده برای دانشگاه آزاد در کنار همه موضوعات دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه رویکرد این دانشگاه فقط یک رویکرد آموزشی و علمی صرف نیست، بلکه مطابق هدف اصلی مدیریت کلان دانشگاه و طبق سند تحول بنیادین و آنچه در بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی به آن اشاره شده، دانشگاه باید توجه ویژه به حوزه تربیتی و فرهنگی نیز داشته باشد. به همین دلیل اقدامات زیادی در دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد انجام شده است که عاصمه قاسمی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از آن سخن گفت که در ادامه می‌خوانید.

عاصمه قاسمی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد در امور زنان و خانواده درخصوص مهم‌ترین برنامه‌ها و اقداماتی که تاکنون در رابطه با بانوان در این دانشگاه انجام شده، توضیح داد: «یکی از اقدامات ما در این دفتر که از ابتدای سال‌جاری شروع شده است، برنامه علمی زنان و خانواده بود که در دانشگاه تصویب شد و دفتر امور زنان و خانواده مجری برنامه است. شوراهای علمی این اقدام به‌صورت مستمر برگزار شده و در جلسات برگزار شده چالش‌ها و موضوعات مطرح شده و روی آنها مرتب کار می‌شود. امید است تا انتهای سال بخشی از این برنامه روی سامانه پژوهشیار بارگذاری شود.»
قاسمی درباره دیگر اقداماتی که دفتر بانوان خانواده دانشگاه آزاد انجام داده، اظهار کرد: «با توجه به اتفاقات ناگواری که در غزه افتاد به نقش بانوان در این جنگ و پرورش نسل شجاع، صبور و باخدا بیش از پیش توجه شد. کودکان و مردان و زنانی که بسیار مقاوم در بحث غزه وارد شدند و امروز دنیا شاهد این امر است. در نتیجه این موضوع نقش زنان در جبهه مقاومت و معنا و تعریف مادرانگی امروز غزه تعریفی جدید را به دنیا ارائه می‌دهد. این موضوعی است که در راستای وظیفه انسانی، شرعی، دینی و جهانی ماست و هم موضوعی که در سند تحول تعالی و ایجاد ارتقای تربیت اخلاقی و معنوی در دانشگاه است. در نتیجه نامه‌ای به همه استان‌ها ارسال شد و از همه روسای استان‌ها و واحدها خواسته شد تا برنامه‌های تبیینی را برای توضیح صحیح از موضوع نقش زنان و پیروزی جبهه مقاومت داشته باشند. این اقدام نیز با پیگیری مسئولان و رابطان در حال اجراست و با جمع‌بندی نظرات نشریه‌ای نیز منتشر خواهد شد.»
مشاور امور زنان و بانوان رئیس دانشگاه آزاد در ادامه افزود: «هدف‌گذاری این برنامه برای این است که ما بتوانیم تصویر درستی را در زمینه نقش زنان و خانواده در غزه داشته باشیم؛ این برنامه‌ها در حال اجراست و بیشتر در قالب نشست‌های تبیینی برای استادها و دختران دانشجو بوده است. امید است تا دانشجویان موضوع غزه را فراتر از موضوعات سیاسی و دینی و بین‌المللی دنبال کرده و آن را از منظر تربیتی و خانواده و بانوان نیز مورد توجه قرار دهند.»
برای خواندن متن کامل گفت‌وگو، اینجا را بخوانید.