تاریخ : Tue 28 Nov 2023 - 16:47
کد خبر : 89315
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

چرا این تهیه‌کننده نمی تواند عطاران را به تلویزیون بیاورد؟

در برنامه تلویزیونی «جام جم» مطرح شد؛

چرا این تهیه‌کننده نمی تواند عطاران را به تلویزیون بیاورد؟

ایرج محمدی تهیه‌کننده با سابقه تلویزیون، شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی «جام جم» در پاسخ به سوالی از مخاطبین برنامه درباره رضا عطاران و عدم همکاری‌اش با تلویزیون گفت.

ایرج محمدی تهیه‌کننده با سابقه تلویزیون، شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی «جام جم» در پاسخ به سوالی که یکی از مخاطبین برنامه درباره رضا عطاران و عدم همکاری‌اش با تلویزیون پرسیده بود، گفت: 

وقتی یک سلیقه‌ و نگاه یک بعدی در رسانه ملی وجود داشته باشد، من نمی توانم رضا عطاران را بیاورم چون سلیقه‌اش متفاوت است. شما سلیقه‌ها را کانالیزه می‌کنید خروجی نخواهید داشت. آیا سازمان صداوسیما الان سلیقه‌های متفاوت را تحمل می‌کند؟ اگر چنین باشد می‌توان چهره‌ها و سلیقه‌های متنوع را دوباره به تلویزیون بازگرداند.

برنامه‌سازی در تلویزیون قاعده دارد، قبل‌تر مدیران صداوسیما به تهیه‌کننده‌ها اعتماد داشتند و طرح موضوع می‌کردند و تهیه‌کننده هم براساس موضوعات و پیشنهادات، طراحی و اجرا می‌کرد. اما الان می‌خواهند به تهیه‌کننده بگویند این را بساز!

من با چهل سال سابقه کار تازه باید خودم را برای مدیران صداوسیما اثبات کنم! خب ترجیح می‌دهم با تلویزیون کار نکنم. اینکه ناگهان ۵ شبکه درباره طلاق سریال پخش کنند و یا همه شبکه‌ها مجموعه‌های تلخ و مربوط به آسیب‌های اجتماعی پخش کنند، از ضعف مدیریت است؛ تنوع محتوا، تنوع دیدگاه و تنوع تولید در صداوسیما بسیار اهمیت دارد.

اوایل حضور آقای جبلی و برمهانی در تلویزیون پیامی فرستادم و وقت ملاقات خواستم، جواب ندادند! فکر کردند دنبال کار هستم ولی می‌خواستم همین نکات را بگویم. اینکه درها را باز کنید به روی جوانان اما با نگاه به تمام سلایق و نه یک نوع سلیقه خاص! اینکه فیلمنامه پلمب شده به تهیه‌کننده بدهید و بگویید برو بساز که شدنی نیست! پس مدیر شبکه چه کاره است؟

من از ابتدا مخالف سیما فیلم بودم به خاطر همین نگاه که قرار است تمام تولیدات را از دریچه یک سلیقه تولید کند که کاملاً اشتباه است! مدیر شبکه‌ها باید اعلام نیاز کنند و تهیه‌کننده‌ها طرح بیاورند و در رقابت با هم تولیدات انجام شود. همین که سلیقه‌های متنوع را در تلویزیون و برنامه‌سازی‌هایش نمی‌بینیم یعنی ایراد. اگر سلیقه‌های متنوع در استراتژی رسانه ملی خلاء ایجاد کرد، آن‌وقت مانع شوید.