تاریخ : Mon 27 Nov 2023 - 16:25
کد خبر : 89226
سرویس خبری : ورزش

پرسپولیس برای هفتمین‌بار به مصاف النصر می‌رود

۲ برد و ۲ باخت برای هر تیم در دیدارهای رسمی؛

پرسپولیس برای هفتمین‌بار به مصاف النصر می‌رود

تیم‌های پرسپولیس و النصر عربستان برای هفتمین بار، امروز به مصاف یکدیگر می‌روند.

علی نوری: پرسپولیس و النصر برای اولین بار در فروردین ماه سال ۱۳۵۲ در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند. مسابقه‌ای که با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. در آن مسابقه هر دو گل پرسپولیس را مرحوم صفر ایرانپاک به ثمر رساند.

۲۳ سال پس از آن مسابقه این دو تیم برای دومین بار در جام باشگاه‌های ۱۹۹۶ آسیا در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هم قرار گرفتند که حاصل آن شکست پرسپولیس با نتیجه ۳ بر ۲ بود.

سومین و چهارمین دیدار تیم‌های پرسپولیس و النصر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ برگزار شد. این دو تیم ابتدا در دیدار رفت (۱۸ سال بعد از بازی قبل) به مصاف هم رفتند که النصر با سه گل پرسپولیس را شکست داد.

اما در دیدار برگشت که نوزدهم فروردین ۱۳۹۴ در ورزشگاه آزادی برگزار شد نماینده کشورمان با تک گل مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی موفق شد النصر را شکست بدهد.

پنجمین رویارویی این دو تیم به دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ برمی‌گردد. مسابقه‌ای که پرسپولیس و النصر در ورزشگاه السد قطر مقابل هم به میدان رفتند و پس از ۱۲۰ دقیقه تلاش با نتیجه یک بر یک به تساوی دست پیدا کردند. پرسپولیس با نتیجه ۵ بر ۳ در ضربات پنالتی النصر را حذف کرده و راهی فینال شود.

النصر و پرسپولیس در  رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2024 برای ششمین بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که پرسپولیس با نتیجه 2-0 شکست خورد.

این دو تیم در جریان هفته پنجم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ امروز (دوشنبه) برای هفتمین بار به مصاف  یکدیگر می‌روند.