تاریخ : Mon 27 Nov 2023 - 15:28
کد خبر : 89222
سرویس خبری : جهان شهر

اعتراف صهیونیست‌ها به خوش‌رفتاری مقاومت فلسطین با اسرا

بدون خشونت و توهین؛

اعتراف صهیونیست‌ها به خوش‌رفتاری مقاومت فلسطین با اسرا

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین رفتار خوبی با اسرای اسرائیلی داشته و آنها را مورد شکنجه و توهین قرار نداده‌اند.

مرتضی قنبری: رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که روایت اسرای اسرائیلی که اخیراً از دست نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین آزاد شده‌اند، نشان می‌دهد که جنبش حماس رفتار خوبی با آنها داشته و آنها به هیچ وجه مورد خشونت یا توهین قرار نگرفته‌اند. این روایت، با اظهارات پیرزن اسرائیلی که نیروهای حماس او را در پایان اکتبر گذشته آزاد کردند، تطابق دارد. ألون بن دیوید خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این رابطه می‌گوید که با برخی اسرای آزاد شده تماس گرفته و آنها گفته‌اند که عناصر حماس تمامی اسرای مربوط به هر شهرک را در کنار هم جمع کرده بودند تا آنها احساس راحتی بیشتری داشته باشند. وی می‌افزاید: اسیران در معرض هیچ خشونت یا توهینی نبوده‌اند و عناصر حماس تلاش می‌کردند تا حد امکان به آنها غذا و داروهای مسکن و داروهای روزمره خودشان را بدهند. بنا به اظهارات این خبرنگار صهیونیست، اسیران اسرائیلی در کنار هم بودند و با یکدیگر صحبت می‌کردند و فعالیت‌های عادی خود را انجام می‌دادند و حتی از برنامه‌های شبکه یوتیوب نیز استفاده می‌کردند. یکی دیگر از کارشناسان همین شبکه تلویزیونی اسرائیل گفت که او نیز روایت اسیران اسرائیلی که آزاد شده‌اند را شنیده است و نسبت به این موضوع احساس خجالت کرده است. بویژه که لیویچ پیرزن اسیر اسرائیلی پیش از این، این موضوع را گفته بود اما اظهارات او را تکذیب کردند.

این کارشناس صهیونیست نیز ادامه داد: او حقیقت را به صورت کامل گفته بود، همانطور که این اسیران نیز حقیقت را بیان کردند. اواخر اکتبر گذشته وقتی نیروهای حماس بنا بر رفتار انسان‌دوستانه خود یک پیرزن ۸۵ ساله اسرائیلی را آزاد کردند، او در کنفرانس مطبوعاتی در تل‌آویو گفت که عناصر حماس با مهربانی و عطوفت با او رفتار کرده و به او غذا و دارو داده‌اند و برای او پزشک حاضر کرده‌اند. این اظهارات بعدها از سوی مقام‌های رژیم صهیونیستی تکذیب شده و گفته شد که او تحت تأثیر نیروهای حماس این مطالب را بیان کرده است. بعد از این اتفاق بود که کابینه بنیامین نتانیاهو مصاحبه اسیران آزاد شده در چارچوب تبادل اسرا با رسانه‌ها را ممنوع کرد.