تاریخ : Thu 23 Nov 2023 - 09:54
کد خبر : 88928
سرویس خبری : جهان شهر

آخرین اخبار از طوفان الاقصی/ خبر در حال تکمیل است

ادامه تنش‌ها در غزه‌؛

آخرین اخبار از طوفان الاقصی/ خبر در حال تکمیل است

توافق تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس که در ابتدا قرار بود از صبح امروز آغاز شود، تا روز جمعه به تعویق خواهد افتادبه گفته شورای امنیت رژیم، آغاز این توافق بین دو طرف پیش از روز جمعه آغاز نخواهد شد.

* مشاور امنیت ملی آمریکا گفت زمان تعیین شده‌ای برای آتش‌بس در غزه مشخص نشده و قطر آغاز آتش‌بس را اعلام می‌کند اما انتظار داریم طی ۲۴ ساعت آینده درگیری‌ها متوقف شود.

* خبرنگار شبکه خبری العالم: نیروهای رژیم صهیونیستی به طرف نوجوانی فلسطینی در پست بازرسی الشیاح نزدیک روستای جبل المکبر در قدس تیراندازی کردند.

* جنگنده‌های اسرائیلی ساختمان شهرداری القراره در شمال خانیونس را منفجر کردند.

*روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: با وجود به تعویق افتادن آزادی ربوده شدگان، توافق با حماس در خطر نیست و کماکان آتش‌بس انجام خواهد شد.

* رئیس انجمن معلولان ارتش رژیم صهیونیستی: از ۱۶ مهرماه تاکنون ۱۶۰۰ سرباز مجروح در ارتش، معلول شده‌اند که از این تعداد ۴۰۰ نفر همچنان در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند. هزاران نفر نیز از ترومای پس از جنگ رنج می‌برند که در حال درمان آن‌ها هستیم.

* بیانیه حزب‌الله: پس از رصد یک تانک مرکاوای اسرائیلی که میان درختان در نزدیکی پایگاه الراهب مستقر شده بود، مجاهدان ما موفق به هدف قرار دادن مستقیم آن شدند. پس از این عملیات، نیروهای اسرائیلی برای بررسی شرایط به محل استقرار تانک اعزام شدند که نیروهای ما عناصر صهیونیستی را به وسیله موشک هدایت‌شونده هدف قرار دادند.

* رادیو ارتش رژیم صهیونیستی: حداقل ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل پرتاب شده و این شدیدترین حمله حزب الله از ۷ اکتبر تا کنون است.

* وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که جنگ این رژیم علیه غزه، در چند ماه آینده هزینه‌های سنگین و چه بسا بسیار سنگینی تا حدود ۲۵۰ میلیارد شِکِل (واحد پول این رژیم) را به تل‌آویو تحمیل خواهد کرد و این رژیم تا ده‌ها سال کسری بودجه خواهد داشت.

* کاخ سفید می‌گوید بایدن در گفتگو با نتانیاهو بر لزوم حفظ آرامش در کرانه باختری و در مرز با لبنان تاکید کرده است.

* رسانه‌های فلسطینی از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان العوده و اطراف بازاری در اردوگاه النصیرات خبر دادند.

* حزب‌الله لبنان خبر داد که در ادامه حمایت از مردم غزه، ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه عصر امروز، موضع نظامی «رویسات العلم» واقع در مزارع شبعا را با سلاح مناسب هدف قرار داد. حزب‌الله در بیانیه دیگری تأکید کرد که موضع نظامی «جل العلام» را هم در ساعت ۱۴ و ۲۷ دقیقه به وقت محلی هدف قرار داده که چند اسرائیلی در پی آن، زخمی شدند.

 

خبر در حال تکمیل است...