تاریخ : Wed 22 Nov 2023 - 03:25
کد خبر : 88824
سرویس خبری : ورزش

مشکل مدعیان برای تقویت در نیم‌فصل

فقط سقف بودجه 4 باشگاه پر شده است؛

مشکل مدعیان برای تقویت در نیم‌فصل

با قانون جدید مصوب‌شده در ابتدای فصل رقابت‌ها مبنی‌بر مشخص شدن بودجه‌ای ثابت برای باشگاه‌های لیگ برتری، این ابهام به وجود آمده است که آیا این مقدار بودجه به صورت کلی، تمامی فصل را پوشش قرار داده و در نیم‌فصل هم عدد مشخص‌شده باید مورد لحاظ قرار بگیرد یا اینکه در پنجره زمستانی نقل‌و‌انتقالات، سقف بودجه تا حد مشخصی افزایش پیدا کرده و باشگاه‌هایی که سقف آنها پر شده است به منظور تقویت خود می‌توانند از مقدار سهمیه افزایش‌پیدا‌کرده به این منظور استفاده کنند.

فرهیختگان: با مشخص شدن زمان نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر، باشگاه‌ها از حالا برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود به تکاپو افتاده‌اند تا بتوانند از فرصت پیش‌آمده به منظور حضور پرقدرت در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر بهره لازم را ببرند. این در حالی است که با قانون جدید مصوب‌شده در ابتدای فصل رقابت‌ها مبنی‌بر مشخص شدن بودجه‌ای ثابت برای باشگاه‌های لیگ برتری، این ابهام به وجود آمده است که آیا این مقدار بودجه به صورت کلی، تمامی فصل را پوشش قرار داده و در نیم‌فصل هم عدد مشخص‌شده باید مورد لحاظ قرار بگیرد یا اینکه در پنجره زمستانی نقل‌و‌انتقالات، سقف بودجه تا حد مشخصی افزایش پیدا کرده و باشگاه‌هایی که سقف آنها پر شده است به منظور تقویت خود می‌توانند از مقدار سهمیه افزایش‌پیدا‌کرده به این منظور استفاده کنند.
نکته قابل توجه اینکه از این امر به عنوان یکی از باگ‌های قوانین جدید نقل‌و‌انتقالاتی در فصل جاری رقابت‌ها نام برده شده چراکه باشگاه‌هایی که از تمامی بودجه خود در همان پیش‌فصل رقابت‌ها استفاده کرده‌اند عملا دیگر فرصتی برای تقویت و جابه‌جایی نفرات خود در نیم فصل نداشته و تنها راه آنها جدایی اجباری برخی نفرات به منظور خالی شدن سقف و بستن قرارداد با بازیکنان جایگزین است.
در این خصوص یکی از اعضای کارگروه نظارت بر سقف بودجه باشگاه‌ها در خصوص سقف بودجه باشگاه‌ها و اینکه برخی باشگاه‌ها با این وضعیت در نیم‌فصل با مشکلاتی مواجه خواهند شد گفت: «از 16 تیم حاضر در لیگ برتر حدود 12 تیم اصلا مشکل سقف بودجه ندارند و بقیه هم ممکن است بازیکن بفروشند و به جایش بازیکن بگیرند. این یک سیستم مدیریت داخلی است و ممکن است یک باشگاه بگوید که برای نیم‌فصل جای خالی می‌گذارم و یک باشگاه هم مثلا براساس سیاستی که دارد همه ظرفیتش را در همان ابتدای فصل پر کرده تا اگر نیاز بود نیم‌فصل آن را خالی و ‌در صورتی‌که لیستش اجازه بدهد بازیکن جدید جذب کند. این بستگی به سیاست باشگاه‌ها دارد اما از روز اول به تمامی باشگاه‌ها اعلام شد که بودجه فوق برای تمامی فصل است و اینکه نیم‌فصل افزایش یا کاهش پیدا می‌کند به این شکل نیست. در حال حاضر هم سه یا چهار باشگاه به سقف رسیده‌اند و بقیه باشگاه‌های لیگ برتری اصلا با چنین مشکلی مواجه نبوده و جای خالی زیادی دارند.»