تاریخ : Tue 21 Nov 2023 - 18:23
کد خبر : 88785
سرویس خبری : سیاست

رئیسی: غزه نماد سقوط اخلاقی غرب است + فیلم

در نشست فوق‌العاده سران بریکس:

رئیسی: غزه نماد سقوط اخلاقی غرب است + فیلم

رئیسی گفت:«از اعضای بریکس و دولت‌ها می‌خواهیم برای برپایی عدالت از تمام توان سیاسی و اقتصادی خود برای فشار بر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی استفاده کنند.»

رئیسی در نشست فوق‌العاده سران بریکس گفت: تأکید بر شروع جنگ غزه در ۷ اکتبر تحریف واقعیت است. به جز تاریخ ۷۵ ساله اسرائیلی‌ها از ترور و تجاوز، در یک سال اخیر نیز درگیری‌های متعددی در کرانه باختری جریان داشت. در این یک سال مقاومت فلسطین دویست شهید داده. در غزه و کرانه باختری کسی مگر موشک داشت؟  هدف رژیم صهیونیستی پاکسازی کرانه باختری است. حماس فقط در دفاع از کرانه باختری اقدام کرد. ریشه جنگ در تداوم اشغال است.»

وی افزود:«ایران بر این باور است که راه‌حل نهایی که منجر به صلح و ثبات پایدار در غرب آسیا و جهان خواهد شد تشکیل دولت واحد فلسطینی بعد از برگزاری یک «همه پرسی مبتنی بر اصل دموکراتیک هر فلسطینی یک رأی» است. حمایت قاطعانه بریکس از فلسطین نشان می‌دهد ما به وظیفه انسان دوستانه خود عمل کرده‌ایم.»

رئیس جمهور گفت:«حمایت همه جانبه آمریکا و غرب از نسل کشی  و کودک کشی در غزه از همه چیز بد تر است، تاکنون حدود ۵۵۰۰ کودک مظلوم به خاک و خون کشیده شدند و ۴۱ هزار واحد مسکونی آسیب دیده است. آمریکا تمام مسیر های کمک به غزه را بسته و شورای امینت سازمان ملل را فلج گرده است. امروز غرب رسوا شده است و دروغین بودن شعارهای غرب آشکار شده. آمریکا تمام سازمان‌های بین‌المللی را بی‌خاصیت و بی‌هویت کرده است. آمریکا تمام سوخت این جنایت‌ها را تأمین می‌کند. آمریکا دیگر اعتباری بین مردم جهان ندارد.»