تاریخ : Tue 14 Nov 2023 - 09:48
کد خبر : 88231
سرویس خبری : جهان شهر

آخرین اخبار از طوفان الاقصی/ خبر در حال تکمیل است

ادامه تنش‌ها در غزه‌؛

آخرین اخبار از طوفان الاقصی/ خبر در حال تکمیل است

ابو عبیده، سخنگوی قسام خبر داد: ظرف 48 ساعت گذشته 20 دستگاه خودروی نظامی اسرائیلی را منهدم کرده ایم

*المنار: حزب الله مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در "المرج" در وادی هونین را با موشک های هدایت شونده هدف قرار داد.

*گزارش اهم جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل در 86 سال گذشته از سوی ستاد حقوق بشر در دو بخش تهیه و تدوین شده که بخش اول درباره فهرست 86 سال جنایات رژیم کودک‌کش و آپارتاید اسرائیل و بخش دوم درباره قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای حقوق بشر علیه رژیم صهیونیستی است.
طوفان الاقصی در غزه، 11000 شهید بر جای گذاشته که از این تعداد 5000 کودک و 3000 نفر از شهدا را زنان تشکیل می دهند.
تعداد زیرساخت‌ها و ساختمان‌های مسکونی تخریب شده به 32000 واحد رسیده است. از این تعداد 44 واحد درمانی، 61 مرکز درمانی، 41 مسجد تخریب شده است.
تعداد شهدای امدادگر به 195 شهید، تعداد شهدای خبرنگار به 49 شهید، تعداد مجروحان به 27500 نفر و تعداد آوارگان به یک میلیون 400 هزار نفر رسیده است.

*رئیس‌جمهور ونزوئلا: درخواستم این است که جهانیان در خیابان‌ها باقی بمانند، زیرا باید در این نبرد به خاطر حق زندگی و سرزمین و تشکیل کشور فلسطین پیروز شویم.

*سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد که با کشته شدن دو نظامی دیگر، تعداد کشته شدگان نظامیان اسرائیلی در نبردهای زمینی در نوار غزه ۴۷نفر رسیده است.

*سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در غزه اعلام کرد که به علت کمبود دارو و تجهیزات و عدم امکان اجرای عمل جراحی، مجبور به قطع عضو برخی مجروحان شدیم.

*روزنامه واشنگتن‌پست:
اسرائیل و حماس به توافقی درخصوص آزادسازی اسرا نزدیک هستند و اگر جزئیات نهایی آن حل‌وفصل شود، طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.
یک آتش‌بس موقت احتمالا پنج روزه تبادل اسرا را امکان‌پذیر خواهد کرد.

* به نقل ار الجزیره؛ اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت که به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی در مجتمع الشفا، 40 نفر از جمله 3 کودک را از دست دادیم. هیچ یک از مجروحان نمی توانند مجتمع پزشکی الشفا را ترک کند.

* سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات در غزه برای چهار ساعت متوقف خواهد شد تا تمام غیرنظامیان این منطقه را ترک کنند.