تاریخ : Thu 09 Nov 2023 - 05:20
کد خبر : 87884
سرویس خبری : ورزش

بیرانوند: دلم برای وحید سوخت

امیری خودش خواست به میدان برود؛

بیرانوند: دلم برای وحید سوخت

علیرضا بیرانوند به‌عنوان دوست صمیمی و همشهری وحید امیری بعد از مصدومیت این بازیکن در بازی با النصر مدعی شد که او بعد از یک هفته تا 10 روز به تمرینات برگشته و می‌تواند مقابل الدحیل به میدان برود. اتفاقی که البته خود امیری سعی کرد رخ دهد، اما بازگشت زود‌هنگام او به تمرینات (قبل از بازی پرسپولیس و الدحیل) باعث تشدید آسیب‌دیدگی‌اش شد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس دور برگشت رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را هم به مانند دور رفت این بازی‌ها خوب شروع نکرد تا صعودش از گروه به اما و اگر کشیده شود. شاگردان یحیی گل‌محمدی در نیمه‌اول مسابقه برابر استقلال‌تاجیکستان توانستند توسط مهدی ترابی به گل برسند ولی در نیمه‌دوم، بازی محتاط و پر اشتباهی را در خطوط مختلف زمین ارائه دادند و چیزی نمانده بود که نتیجه را نیز واگذار کنند و اگر درخشش علیرضا بیرانوند نبود حتما این اتفاق رخ می‌داد. به‌نظر می‌آمد بازی رو به عقب و کم‌فشار پرسپولیس در نیمه‌دوم بیشتر به‌خاطر حساسیت بالای بازی آینده این تیم با سپاهان بود که روز یکشنبه قرار است در اصفهان برگزار شود. اگرچه برخی از مربیان این تیم خالی کردن بدن بازیکنان به‌علت سرماخوردگی را دلیل افت تیم‌شان می‌دانند. در هر صورت پرسپولیس برای اینکه یکی از تیم‌های صعود‌کننده به مرحله حذفی باشد باید 6 امتیاز کسب کند، مگر اینکه بازی بعدی خود برابر النصر بتواند یک امتیاز بگیرد و در تهران مقابل الدحیل یک برد خوب با تفاضل گل مناسب کسب کند تا شاید به‌عنوان یکی از تیم‌های دوم راهی مرحله بعد شود.

تمرین در تاجیکستان برای استراحت دادن به بازیکنان
بازیکنان پرسپولیس طبق برنامه قرار بود بعد از بازگشت شبانه از تاجیکستان بعد‌از‌ظهر امروز ریکاوری داشته باشند، اما خستگی شدید در ساق‌های سرخپوشان در بازی سه‌شنبه‌شب باعث شد که یحیی تصمیم بگیرد امروز را به شاگردانش استراحت دهد. در این میان بازیکنانی هم که مقابل استقلال‌تاجیکستان در ترکیب اصلی نبودند بعد از این مسابقه با حضور در زمین زیر نظر مربی بدنساز یک تمرین 40 دقیقه در حدی که عرق شان در بیاید، داشتند. شاگردان یحیی قرار است از امروز برای بازی با سپاهان تمرینات تاکتیکی خود را شروع کنند. این تیم قرار است عصر روز شنبه راهی اصفهان شود و ساعت 17:30 روز یکشنبه در ورزشگاه نقش‌جهان به‌مصاف رقیب دیرینه خود برود.

مصدومیت تلخ برای کاپیتان دوم تیم
در روزهای اخیر بارها به این نکته اشاره کردیم که دوره درمان وحید امیری بعد از کشیدگی همسترینگ او در بازی پرسپولیس و النصر، آن‌طور که باید خوب پیش نرفت و او باید دوران بیشتری را برای دوری از میادین تحمل می‌کرد. اما از آنجا که وحید دوست داشته و دارد که در جام ملت‌های قطر به میدان برود عجله زیادی داشت تا زودتر در دو بازی آخر پرسپولیس قبل از فیفادی پیش‌رو راهی زمین شود تا خیال کادرفنی تیم ملی را از بابت خودش راحت کرده و در لیست امیر قلعه‌نویی برای بازی با هنگ‌کنگ و ازبکستان باشد. به هر حال این آخرین فیفادی تیم ملی است و نفرات حاضر در این اردو تقریبا نفراتی خواهند بود که در اردوی نهایی جام ملت‌ها حضور خواهند داشت. وحید با توجه به همین مساله هر طوری که بود از ابتدای این هفته خودش را با‌انگیزه بالا به تمرینات گروهی سرخپوشان رساند و در 20 دقیقه پایانی بازی با استقلال نیز به خواسته خودش راهی میدان شد. واقعیت امر این است که یحیی گل‌محمدی تمایل چندانی برای بازی دادن امیری نداشت، از این جهت که او مدت زیادی دور از میدان بود و برای بازگشت به میدان باید روزهای بیشتری تمرین می‌کرد. اما وقتی امیری بحث حضورش در تیم ملی را مطرح می‌کند، یحیی به خواسته او احترام گذاشته و به‌عنوان تعویض اول او را جایگزین مهدی ترابی می‌کند. آنطور که همه دیدند امیری چند دقیقه بعد همسترینگش را گرفته و خواهان تعویضش می‌شود. این بار او همسترینگش در همان پای تازه‌ بهبود پیدا کرده‌اش پاره شده و حداقل 6 تا 7 هفته طول‌درمانش زمان خواهد برد. اتفاقی که باعث شد وحید تا نیم‌فصل بازی‌های پرسپولیس را از دست داده و احتمالا مجبور است جام ملت‌ها را نیز از تلویزیون تماشا کند.
بیرانوند: دلم برای وحید سوخت
علیرضا بیرانوند به‌عنوان دوست صمیمی و همشهری وحید امیری بعد از مصدومیت این بازیکن در بازی با النصر مدعی شد که او بعد از یک هفته تا 10 روز به تمرینات برگشته و می‌تواند مقابل الدحیل به میدان برود. اتفاقی که البته خود امیری سعی کرد رخ دهد، اما بازگشت زود‌هنگام او به تمرینات (قبل از بازی پرسپولیس و الدحیل) باعث تشدید آسیب‌دیدگی‌اش شد. در همین راستا دیروز وقتی با علیرضا بیرانوند تماس گرفتیم به «فرهیختگان» گفت: «فعلا قصد مصاحبه ندارم اما در مورد وحید باید بگویم که برای او خیلی ناراحت هستم. او خوب شده بود و نمی‌دانم چطور بدشانسی آورد و آن اتفاق برایش رخ داد. فقط امیدوارم که هر چه زودتر بتواند به میادین برگردد.»

پشت‌پرده نیمکت‌نشینی بهترین گلزن تیم
وقتی باشگاه پرسپولیس با فشار گل‌محمدی، رضایت‌نامه مهدی عبدی را بعد از هفته دوم لیگ با وجود کمبود مهاجم در لیست تیمش صادر کرد، برخی در باشگاه مدعی شدند که یحیی این کار را کرد تا باشگاه را برای جذب مهاجم خارجی تحت فشار قرار دهد. در همان مقطع کش‌مکش زیادی در این زمینه بین باشگاه و یحیی به‌وجود آمد و درنهایت رضا درویش با نظر خودش و اطرافیانش برای پرسپولیس مهاجم خارجی جذب کرد! اتفاقی که باعث شد شکاف عمیقی بین مدیریت باشگاه پرسپولیس و سرمربی این تیم ایجاد شود. در‌حال‌حاضر به‌نظر می‌آید سناریو جدیدی در همین راستا در‌حال شکل گرفتن است. ماجرا از این قرار است که یحیی بعد از چند هفته حمایت از شهاب زاهدی و بازی دادن به او بعد از اینکه پای این بازیکن به گلزنی باز شده و در دو بازی موفق به زدن 4 گل شد به یکباره او را به نیمکت ذخیره‌ها فرستاد. در همین حین نیز سرمربی پرسپولیس نبیل باهویی را طی دو بازی متوالی در ترکیب اصلی قرار داد تا به‌نوعی به همه نشان دهد که پتانسیل خرید باشگاه در چه حد است. تصمیماتی که اصلا به مذاق هواداران پرسپولیس خوش نیامده و آنها در فضای مجازی بعد از سه تساوی پی‌درپی سرخپوشان فضای منفی را علیه سرمربی تیم‌شان به‌وجود آورده‌اند. نکته قابل توجه اینکه در این مورد از باشگاه پرسپولیس خبرهایی دریافت کردیم مبنی‌بر اینکه گل‌محمدی به‌دنبال این است تا در نیم‌فصل مهاجم خارجی جدیدی را به تیمش بیاورد و از این رو ترمز گلزنی‌های شهاب را کشید و نبیل باهویی را به ترکیب اصلی آورده که با همبازیان جدیدش اصلا هماهنگ نیست! اینکه حالا این فرضیه تا چه حد درست باشد، باید تا نیم‌فصل منتظر ماند و دید که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. اما آنچه مشخص است سرمربی پرسپولیس برای نیم‌فصل به‌دنبال جذب مهاجم گلزن خارجی است و اگر تیمش راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان شود حتما خواسته خود را عملی خواهد کرد، حتی اگر مجبور باشد نبیل را از تیمش کنار بگذارد.

سمت چپ؛ پاشنه‌آشیل پرسپولیس
این هفته‌ها پرسپولیس بیشتر از اینکه روی دروازه حریفان موقعیت گل ایجاد کند به آنها موقعیت گل می‌دهد. فرصت‌های گلزنی هم که گیر حریفان پرسپولیس می‌آید بیشتر از جناح چپ این تیم طرح‌ریزی می‌شود. البته جناح راست سرخپوشان هم کم آسیب‌پذیر نبوده اما جناح چپ این تیم به‌نوعی به پاشنه آشیل سرخپوشان تبدیل شده است. جایی که علی نعمتی از ابتدای فصل مدام برای تیمش به میدان رفته و با وجود فشردگی بازی‌ها نیز حتی فرصت استراحت نداشته است؛ هر چند پست اصلی نعمتی دفاع چپ نیست و او به‌نوعی مجبور است در این سمت از خط دفاع تیمش بازی کند. مساله دیگر اینکه گولسیانی نیز پست اصلی دفاع میانی سمت راست است و در سمت چپ خیلی نمی‌تواند موثر باشد. از قرار معلوم مربیان حریفان پرسپولیس خیلی خوب پاشنه آشیل این تیم را پیدا کرده و خیلی از حملات خود را از این جناح طراحی می‌کنند. نکته قابل توجه اینکه اولین‌بار ذوب‌آهن بود که از این جناح سرخپوشان را در نیمه‌اول حسابی تحت فشار گذاشت و درنهایت نیز در تهران موفق به متوقف کردن سرخپوشان شد.