تاریخ : Wed 08 Nov 2023 - 13:38
کد خبر : 87843
سرویس خبری : جهان شهر

الجزیره: مردم غزه تشکیلات خودگردان فلسطین را نمی خواهند

بر اساس گزارش میدانی از نوار غزه؛

الجزیره: مردم غزه تشکیلات خودگردان فلسطین را نمی خواهند

گزارش میدانی الجزیره: به نظر می رسد در خیابان‌های نوار محاصره شده غزه، تمایل کمی برای تشکیل دولت خودگردان فلسطین در این منطقه وجود دارد.

الجزیره در گزارشی میدانی از نوار غزه نوشته است: علیرغم پیشنهاد محمود عباس مبنی بر اینکه تشکیلات خودگردان ممکن است آماده بازگشت به غزه باشد، به نظر می رسد در خیابان‌های نوار محاصره شده غزه، تمایل کمی برای تشکیل دولت خودگردان فلسطین در این منطقه وجود دارد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه گفت که اسرائیل پس از جنگ جاری، امنیت نوار غزه را برای مدت نامعلومی اداره خواهد کرد. اسرائیل و بزرگترین متحدش، ایالات متحده، اصرار دارند که حماس - که در حال حاضر در غزه قدرت دارد - پس از حمله به جنوب اسرائیل در 7 اکتبر که در آن حدود 1400 نفر کشته شدند، نمی تواند اجازه داشته باشد به حکومت بر نوار غزه ادامه دهد. با این حال، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز یکشنبه خواستار آتش‌بس در نوار غزه شد و اشاره کرد که تشکیلات خودگردان مایل است به عنوان بخشی از حل و فصل سیاسی مساله در آینده به منطقه محاصره غزه شده بازگردد.» همچنین بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: واضح است که اسرائیل نمی‌تواند غزه را اداره کند، اگرچه ممکن است به یک دوره انتقالی نیاز باشد. ما موافق ایجاد یک وقفه آتش‌بس انسان دوستانه و تسهیل ورود کمک به غزه هستیم.