تاریخ : Sat 04 Nov 2023 - 14:02
کد خبر : 87555
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

برگزاری یکصد و سی و ششمین مجمع عمومی فرهنگستان علوم

با حضور 53 عضو پیوسته اتفاق افتاد؛

برگزاری یکصد و سی و ششمین مجمع عمومی فرهنگستان علوم

یکصد و سی و ششمین مجمع فرهنگستان علوم، روز پنجشنبه 11 آبان با حضور 53 عضو پیوسته دراین فرهنگستان برگزار شد.

یکصد و سی و ششمین مجمع فرهنگستان علوم، روز پنجشنبه 11 آبان با حضور 53 عضو پیوسته دراین فرهنگستان برگزار شد. جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الهی توسط آیت الله محقق داماد آغاز شد. در ادامه این جلسه دکتر مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم ضمن محکوم کردن جنایاتی که در غزه و توسط رژیم صهیونیستی رخ داده است انزجار فرهنگستان علوم از به شهادت رسیدن هزاران کودک و زن مظلوم و بی‌پناه را اعلام کرد. همچنین قرار شد نامه‌ای از طرف فرهنگستان علوم خطاب به مراجع علمی و آکادمیهای مطرح جهان ارسال و در آن نسل‌کشی و رفتارهای غیرانسانی رژیم غاصب، محکوم و اطلاع‌رسانی شود. وی در ادامه، حضور تعدادی از اعضای فرهنگستان علوم در میان فهرست دانشمندان 2درصدی جهان را تبریک گفت.

در ادامه جلسه، آقای دکتر محمدرضا هاشمی گلپایگانی، عضو پیوسته جدید فرهنگستان علوم سخنرانی خود با عنوان «وضعیت حال و آینده مهندسی پزشکی در ایران و جهان» را برای حضار ارائه کرد. دیگر سخنران این جلسه آقای دکتر علی اکبر موسوی موحدی، عضو پیوسته جدید فرهنگستان علوم با عنوان «دیپلماسی علم و فرهنگستانهای علوم» بود. در ادامه جلسه،حاضرین، سخنرانی آقای دکتر محمدمهدی طهرانچی عضو پیوسته جدید فرهنگستان علوم با عنوان «لزوم جهش جدید علمی و نقش فرهنگستانها در آن» را استماع کردند.

ارائه گزارش فعالیتهای گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم توسط آقای دکتر سیدمصطفی محقق داماد رئیس گروه مذکور از دیگر بخشهای این جلسه بود.

در بخش پایانی جلسه، برخی از اعضای فرهنگستان، دیدگاههای خود در خصوص مسائل مختلف فرهنگستان علوم و کشور را مطرح کردند که مورد استقبال دکتر مخبر دزفولی قرار گرفت. وی ضمن اظهار خرسندی از ارائه دیدگاههای مختلف، گره‌گشایی را هدف گذاری صحیح برای بیان نظرات و دیدگاههای متفاوت و گاه متضاد دانست.

در انتهای جلسه رای‌گیری برای عضویت اعضای جدید وابسته انجام شد.