تاریخ : Fri 03 Nov 2023 - 12:46
کد خبر : 87473
سرویس خبری : جهان شهر

آخرین اخبار از طوفان الاقصی/ خبر در حال تکمیل است

ادامه تنش‌ها در غزه‌؛

آخرین اخبار از طوفان الاقصی/ خبر در حال تکمیل است

گردان های قسام برای بیست و هشتمین روز پیاپی در برابر حملات نظامیان صهیونیستی به غزه از چند محور، ایستاده اند و همچنان به گلوله باران مواضع دشمن در نقاط مختلف ادامه می دهند.

* اسرائیل رسما به هلاکت ۲۰ تن از نظامیان خود در مقاومت رزمندگان قسام اذعان کرده است؛ گفتنی است رزمندگان قسام از پریروز در برابر حملات زمینی رژیم صهیونیستی ایستاده اند و گزارش منابع موثق، از افزایش تلفات دشمن در این جنگ حکایت دارد.

* رسانه یدیعوت احرونوت اعلام کرده که «اسرائیل» سه هزار و ۲۰۰ کارگر فلسطینی را که درپی حمله ۷ اکتوبر بازداشت کرده بود، آزاد کرد.

* بنا بر اعلام رسانه های آمریکایی، بشار اسد با ارسال سامانه موشکی به حزب الله لبنان با کمک گروه نظامی «واگنر» موافقت کرده است. شبکه خبری «سی ان ان» به نقل از منابع خود گزارش داد: «اطلاعاتی دارند که حاکی از موافقت رئیس جمهور سوریه با مجهز کردن حزب الله لبنان به سامانه موشکی روسی «SI22» است.» این منابع افزودند: «گروه واگنر موظف شده است این سامانه موشکی را به حزب الله تحویل دهد و مشخص نیست در حال حاضر این سامانه تحویل داده شده یا بر اساس زمان بندی صورت خواهد گرفت.»

* آژانس خبری فرانسه به همراه چند دفتر خبری دیگر در غزه بمباران شدند.

* سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان امروز جمعه راس ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت بیروت در مراسم بزرگداشت شهدای «راه قدس» که در دفاع از غزه و ملت فلسطین و مقدسات جهان اسلام به شهادت رسیده  اند، سخنرانی خواهد کرد. این مراسم به اهتمام حزب الله لبنان برگزار می شود.

* رژیم صهیونیستی کشته شدن ایتای سعدون، از افسران تانک‌های گردان ۵۲ ارتش رژیم را در درگیری‌های شمال غزه با رزمندگان مقاومت تأیید کرد. با این حساب، آمار اعلامی تلفات اشغالگران در نوار غزه به ۲۴ نفر رسیده است.

*آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد.

* سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین:«رژیم صهیونیستی در ساعات اخیر ۱۶ کشتار دیگر را مرتکب شد که به شهادت ۱۹۸ فلسطینی دیگر منجر شد. تعداد شهدا به ۹۲۲۷ افزایش یافته است که ۳۸۲۶ نفر از آنها کودک و ۲۴۰۵ نفر نیز زن هستند.  تعداد مجروحان نیز به ۲۳۵۱۶ نفر رسیده است. ۱۲۰۰ کودک همچنان در زیر آوار مدفون هستند. ۱۳۶ امدادگر کشته شدند ۲۵ خودروی آمبولانس به طور کامل منهدم شد.۱۲۶ بیمارستان و ۵۰ مرکز پزشکی دیگر هدف قرار گرفتند.»

* وزرای خارجه ایران و قطر در گفتگوی تلفنی بر ضرورت توقف فوری جنایات جنگی رژیم اسرائیل و ارسال گسترده کمک‌های مستمر انسانی تاکید کردند.

* حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی تجمعات نظامیان صهیونیست را در نزدیکی موضع نظامی میتات در مقابل شهرک رمیش هدف قرار داده و تلفاتی به آنها وارد کردند.

خبر در حال تکمیل است...