تاریخ : Fri 27 Oct 2023 - 18:05
کد خبر : 87039
سرویس خبری : سیاست

امیرعبداللهیان: منطقه به بشکه باروت تبدیل شده است

در گفت‌وگو با رادیو عمومی ملی آمریکا؛

امیرعبداللهیان: منطقه به بشکه باروت تبدیل شده است

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با رادیو عمومی ملی آمریکا(npr)با تأکید بر اینکه تهران به دنبال گسترش دامنه درگیری نیست و از حماس حمایت سیاسی می‌کند، شرایط منطقه را پیچیده دانست و گفت:«منطقه به خاطر تداوم جنایات رژیم اسرائیل به یک بشکه باروت تبدیل شده است.»

 امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با رادیو عمومی ملی آمریکا(npr)گفت:«منطقه به خاطر تداوم جنایات رژیم اسرائیل به یک بشکه باروت تبدیل شده است.اولاً ما به دنبال گسترش دامنه درگیری نیستیم بلکه دیگران را نیز تشویق می‌کنیم هر چه زودتر به سمت توقف جنایت جنگی پیش بروند. اما شرایط پیچیده است. در هفته‌های اخیر با رهبران مقاومت لبنان و همچنین گروه‌های فلسطینی دیدار داشته‌ام و از برنامه‌هایی شنیدم که «قوی‌تر» و البته عمیق‌تر از آن چیزی هستند که تا به حال دیده شده.

اگر شرایط همینطور ادامه پیدا کند و همچنان زنان و کودکان در غزه و کرانه باختری کشته شوند، همه چیز ممکن است.تحمل اینکه بیش از هفت هزار نفر در بمباران و حملات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند، برای منطقه ما دشوار است. تصویری که ما در منطقه می‌بینیم این است که به خاطر تداوم جنایات رژیم اسرائیل، منطقه به یک بشکه باروت تبدیل شده است.»