تاریخ : Thu 26 Oct 2023 - 05:47
کد خبر : 86963
سرویس خبری : ورزش

پرسپولیس و سپاهان مدعی لیگ قهرمانان هستند

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

پرسپولیس و سپاهان مدعی لیگ قهرمانان هستند

محسن بیاتی‌نیا، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از عملکرد تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تقدیر و تمجید کرد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان برگزار شد و حاصل کار نمایندگان کشورمان دو برد و یک شکست بود. سپاهان با نمایش مقتدرانه‌ای که در ازبکستان داشت موفق شد تیم المالیق را با نتیجه سه بر یک شکست دهد اما نساجی درحالی‌که با یک گل از تیم نوبهار جلو بود بعد از اخراج صابر حردانی نتوانست از تک‌گلش دفاع کند و بازی را درنهایت دو بر یک واگذار کرد تا شرایطش برای صعود از گروه بسیار سخت شود. اما شاگردان یحیی گل‌محمدی در حضور پرشور تماشاگران خود توانستند با دو گل از سد استقلال تاجیکستان عبور کنند. استقلالی‌ها در این بازی با دوندگی و بازی بسته در تلاش بودند حداقل یک امتیاز بگیرند اما پرسپولیس برای رسیدن به گل تیمی با برنامه و صبور نشان داد. محسن بیاتی‌نیا، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از عملکرد تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تقدیر و تمجید کرد. او به سوالات مطرح‌شده این‌گونه پاسخ داد.

پرسپولیس فوتبال مدرنی را به نمایش گذاشت
بیاتی‌نیا در آغاز درباره بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان اظهار داشت: «واقعیت امر این است که یک فوتبال باکلاس و جذاب را در ورزشگاه آزادی شاهد بودیم. مهم‌ترین اتفاق این بازی حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه بود که بعد از چند ماه این اتفاق افتاد و فکر کنم همه آنهایی که به ورزشگاه آمدند خوشحال به منزل برگشتند. این بازی نکات فنی زیادی داشت که بازی را جذاب کرد. از نظم تاکتیکی پرسپولیس گرفته تا گردش توپ، کنترل بر توپ و حریف، کارهای ترکیبی و تاکتیکی که بارها در طول بازی شاهد آن بودیم و گل دوم پرسپولیس هم روی همین کار تاکتیکی زیبا به ثمر رسید. پرسپولیس در کنار سپاهان نشان دادند که از تیم‌های قدرتمند آسیا هستند و اگر در شرایط ایده‌آل باشند حرف‌های زیادی برای گفتن در این مسابقات خواهند داشت. در واقع این قدرت‌نمایی فوتبال ایران در آسیا بود که نشان داد ما همچنان پتانسیل این را داریم که در آسیا آقایی کنیم به شرطی که خودمان را بیشتر باور داشته و روی کمبود‌هایمان تمرکز کنیم. ما بازیکنان مستعد زیادی در فوتبال‌مان داریم که در میادین بین‌المللی می‌توانند شایستگی خود را به بهترین شکل نشان دهند. باید آنها را باور کرد و کمک‌شان کرد که راه‌های موفقیت را یکی پس از دیگری سپری کنند.»

تاثیر VAR
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان کمک‌داور ویدئویی تاثیرش را به‌خوبی نشان داد، افزود: «مدت‌هاست که در فوتبال‌مان صحبت از نبود کمک‌داور ویدئویی می‌شود که به نظرم حرف درستی است. از این جهت که در بازی پرسپولیس با حریف تاجیکش دیدیم که VAR در دو صحنه تاثیر‌گذاری‌اش را به‌خوبی نشان داد. واقعا حیف بود گل دوم پرسپولیس که با آن زیبایی به ثمر رسید آفساید اعلام شود. قشنگ معلوم بود پرسپولیس روی آن گل کار کرده بود و اینکه یک گل تاکتیکی به این شکل از سوی کمک‌داور رد شود ظلم بود که خوشبختانه کمک‌داور ویدئویی آن را تایید کرد. از این اتفاقات زیاد در فوتبال ایران رخ داده و نبود VAR به‌خوبی احساس شده است. امیدوارم فدراسیون فوتبال هرچه زودتر شرایطی را فراهم کند که هر هفته شاهد جنجال‌های داوری در لیگ‌مان نباشیم و حق تیمی تضییع نشود.»
شایسته قهرمانی در آسیا
کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌های ایرانی توان مدعی بودن در لیگ قهرمانان را دارند یا اینکه باید به دنبال دفاع از حیثیت فوتبال ایران باشند؟ عنوان کرد: «مدعی بودن چراکه نه؟ پرسپولیس با فوتبال مدرن و باکلاسی که ارائه می‌دهد می‌تواند جزء مدعیان باشد. سپاهان هم از هر نظر این پتانسیل را دارد که برای قهرمانی در آسیا بجنگد. حتی نساجی را هم تیمی می‌بینم که می‌تواند از گروهش صعود کند. ما به هیچ عنوان نباید خودمان و تیم‌هایمان را دست‌کم بگیریم. فوتبالیست‌هایی داریم که اگر به خودباوری بیشتر برسند می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند. اصلا دوست ندارم درمورد کمبود امکانات، مشکلات زیرساختی و سخت‌افزاری صحبت کنم چراکه آنها بحث جداگانه‌ای می‌طلبد. آنچه به آن اصرار دارم تزریق انرژی مثبت به فوتبال‌مان است. ما تماشاگرانی را داریم که در آسیا نظیر ندارند. با حمایت‌های آنها هر تیمی را می‌شود در ورزشگاه خانگی شکست داد. در بازی پرسپولیس با تیم تاجیکستانی واقعا از حضور تماشاگران و تشویق‌های آنها لذت بردم. آنها هستند که به فوتبالیست‌ها انرژی و ‌انگیزه می‌دهند. بیاییم چیزهای خوب فوتبال را ببینیم و برای مدتی به کمبود‌ها فکر نکنیم.»

ورزشکاران حرمت یکدیگر را نگه دارند
بیاتی‌نیا با اشاره به مشاجره لفظی که بین برخی فوتبالیست‌های قدیمی و کشتی‌گیران در فضای مجازی راه افتاده، گفت: «لازم می‌دانم حتما به‌عنوان فردی که سال‌های زیادی از عمرش را در ورزش سپری کرده، موردی را اشاره کنم. خیلی ناراحت‌کننده و دردآور است که می‌بینیم دوستان ورزشکارمان به این شکل علیه یکدیگر موضع گرفته‌اند. این بی‌حرمتی‌ها برای خانواده ورزش خوب نیست و امیدوارم که دیگر تکرار نشود. هر یک از ورزشکاران عزیزمان در هر رشته‌ای هر مقامی که در سطح آسیا و جهان آورده‌اند برای همه قابل احترام و ارزشمند است و نباید خدای‌نکرده افتخارات هم زیر سوال ببریم. گذشته هر فرد و ورزشکاری هم به خودش مربوط است و پرداخت به این مسائل جز اینکه تاثیر بدی در جامعه بگذارد و حرمت‌ها شکسته شود ندارد.»

الان وقت انتقاد از رحمتی نیست
بیاتی‌نیا در پایان در ارتباط با نتایجی که مهدی رحمتی با نساجی در این فصل کسب کرده، یادآور شد: «به نظر من تیم نساجی شروع خوبی در این فصل داشت و حتی توانست در هند حریف خود را شکست دهد اما بعد از آن دچار یک افت شد. فکر می‌کنم در شرایط فعلی انتقاد از مهدی رحمتی درست نباشد و او بیشتر از هر چیز نیاز به آرامش و حمایت دارد. امیدوارم تماشاگران مازندرانی به بهترین شکل رحمتی و تیمش را حمایت کنند چراکه اعتقاد دارم این تیم هنوز این شانس را دارد از این گروه صعود کند یا حداقل نتایج بهتری بگیرد. همان‌طور که گفتم تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان همه پتانسیل این را دارند که جزء تیم‌های صعودکننده باشند و پرسپولیس به همراه سپاهان توان قهرمانی را هم دارند. تیم‌های عربستانی ستاره‌های زیادی را به خدمت گرفته‌اند اما نمایندگان ما هم تیم‌های کم‌مهره‌ای نیستند. سپاهان در کناره‌ها مخصوصا وینگرهایش در آسیا جزء بهترین‌ها هستند و خیلی خوب حریفانش را تحت فشار قرار می‌دهد. تاکید من این است که نمایندگان خودمان را از لحاظ روحی با بزرگ‌نمایی حریفان تضعیف نکنیم.»