تاریخ : Tue 24 Oct 2023 - 17:21
کد خبر : 86837
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

سومین وعده برای اچ دی کردن شبکه‌های تلویزیونی!

باز هم آینده‌ای نزدیک؛

سومین وعده برای اچ دی کردن شبکه‌های تلویزیونی!

محسن برمهانی، معاون سیما گفت: «این نوید را می‌دهم که در آینده نزدیک شبکه چهار سیما و شبکه آموزش با کیفیت پخش HD تقدیم مخاطبان می‌شود.» این در حالی است که پیش از این و در دو سال گذشته چنین وعده ای داده شده بود و حالا باید منتظر ماند و دید که این وعده هم به سال دیگر خواهد پیوست یا خیر.

سیدمهدی موسوی تبار، دبیر فرهیختگان آنلاین: تاکنون 13 شبکه سراسری و بین‌المللی شامل شبکه‌های یک، مستند، سه، آی‌فیلم، ورزش، نسیم، کودک (پویا)، خبر، نمایش، افق، ایران‌کالا، تماشا و العالم HD شدند. مدتی گذشت و چند شبکه دیگر هم قابلیت نمایشی خودشان را بالاتر بردند و از فروردین‌ماه سال گذشته پخش HD شبکه‌های دو، قرآن، جام‌جم(ماهواره)، شبکه‌های استانی باران و سهند (گیلان و آذربایجان شرقی) نیز آغاز شد.  12 آبان‌ماه سال گذشته بود که شبکه امید هم به چرخه شبکه‌هایی اضافه شد که HD شدند. حالا نوبت به دو شبکه دیگر یعنی شبکه‌های چهار و آموزش سیما رسیده است. محسن برمهانی معاون سیما این خبر را در بازدید از شبکه‌های چهار، آموزش و قرآن و معارف اعلام کرده است. 

آبان سال گذشته  بود که پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در مراسم رونمایی از پخش آزمایشی HD شبکه امید ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بقیه شبکه‌های باقی مانده سیما با کیفیت پخش HD  برای مخاطبان آماده سازی شود. پیش از این و در فروردین 1400 هم یکی از مدیران صدا و سیما وعده داده بود که در آینده نزدیک شبکه های تلویزیونی hd شوند. حالا باید منتظر ماند و دید که منظور معاون سیما از «بزودی» و «آینده نزدیک» دقیقا چه مدت زمان است و اولویت بندی اچ دی کردن شبکه های تلویزیونی بر چه اساسی صورت می گیرد؟