تاریخ : Fri 20 Oct 2023 - 17:01
کد خبر : 86518
سرویس خبری : جهان شهر

حماس: خواهان بازگشایی دائمی و مستمر گذرگاه رفح هستیم

در بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر شد؛

حماس: خواهان بازگشایی دائمی و مستمر گذرگاه رفح هستیم

حماس در بخشی از بیانیه اشاره کرده که توزیع نامتوازن کمک‌های بشردوستانه به اشغالگران اجازه می‌دهد تا با فشار بر مردم برای حرکت از شمال به جنوب در زیر بمباران، سلسله کشتارهای هولناک را ادامه دهند.

جنبش حماس در بیانیه مطبوعاتی: ما خواهان بازگشایی دائمی و مستمر گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان برای مداوا و انتقال کمک‌ها به تمام مناطق نوار غزه، شمال و جنوب، تحت نظارت سازمان ملل، آنروا و فلسطین هستیم. روزانه نزدیک به ۵۰۰ کامیون به مدت ۱۷ سال در محاصره ناعادلانه غزه وارد نوار غزه می‌شدند که کمتر از حد معمول و لازم است، بنابراین محدود کردن صحبت به ورود تنها ۲۰ کامیون از گذرگاه رفح، اقدام آمریکایی-صهیونیستی برای پرتاب خاکستر است؛ در چشم و برای فریب افکار عمومی با حل بحران فاجعه بار انسانی غزه و تلاش برای زیباسازی چهره زشت اشغالگری فاشیستی با پوشش نفرت‌انگیز آمریکایی.

توزیع کمک فقط در مناطق جنوب نوار غزه گامی است که به اشغالگران اجازه می‌دهد تا به فشار بر مردم ما برای حرکت از شمال به جنوب در زیر بمباران ویرانگر و سلسله کشتارهای هولناک ادامه دهند تا آنها را آواره کند. مصر تحت بمباران و هدف قرار دادن مستقیم غیرنظامیان در جاده‌ها و مناطق جنوبی آوارگی است که به طور گسترده تکرار شد و توسط نیروهای اشغالگر و هواپیماهای آمریکایی انجام شد.