تاریخ : Thu 19 Oct 2023 - 02:23
کد خبر : 86424
سرویس خبری : جهان شهر

بازگشت هیتلرها

نسل‌کشی اسرائیلی-آمریکایی در غزه، یادآور دوران سیاه نازی‌ها در جهان است؛

بازگشت هیتلرها

بایدن برای احیای حاکمیت فروپاشیده صهیونیست‌ها به تل‌آویو رفت تا نتانیاهو را از جنایت بیمارستان تطهیر کند.

سیدمهدی طالبی، خبرنگار گروه جهان‌شهر: صهیونیست‌ها 500 فلسطینی را پیش پای ‌جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا «قربانی» کردند. بایدن صبح روز گذشته در دوازدهمین روز جنگ، به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد تا «حمایت کامل از اسرائیل» را که نتانیاهو به آن شدیدا نیاز داشت، اعلام کند. در تصاویر منتشر‌شده از این دیدار، نتانیاهو و بایدن پوزخند بر لب دارند؛ درست مانند دیداری که ‌آدولف هیتلر‌ و ‌بنتیو موسولینی‌ در جریان جنگ جهانی دوم در مرز برنر باهم داشتند. آلمان برای مقابله با فرانسه و بریتانیا نیازمند دخالت ایتالیا بود و از همین رو هیتلر با موسولینی دیدار کرد و توانست پای ایتالیا را هم به جنگ باز کند. چند دهه پس از آن دیدار، نتانیاهو و دوستانش در حال اجرای همان چیز‌هایی هستند که از هیتلر آموخته‌اند. البته با این تفاوت که حتی نازی‌ها هم بیمارستان را هدف قرار ندادند اما صهیونیست‌ها می‌خواهند نشان دهند از نازی‌ها نیز خونخوارترند. آنها که حداقل تا به امروز از تهاجم زمینی به غزه ناتوان بوده‌اند، تلاش می‌کنند با جنایت و کشتار، شکست مفتضحانه 7صبح 7 اکتبر را جبران کنند. این جنایت‌ها با مدیریت آمریکایی‌ها در غزه در حال پیاده‌سازی است. جو بایدن به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد تا به هیتلر 2023 اطمینان دهد که کمک‌های مالی آمریکا برای جنایت‌هایش ادامه خواهد داشت.
کمتر از 24 ساعت پس از جنایت صهیونیست‌ها در حمله به بیمارستان المعمدانی و شهادت بیش از 500 نفر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی سفر کرد. او در فرودگاه مورد استقبال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و آیزاک هرتزوگ، رئیس‌جمهور رژیم‌صهیونیستی قرار گرفت. رسانه‌های آمریکایی سفر بایدن آن هم 12 روز پس از آغاز جنگ را «تاریخی» و «بسیار پیچیده» توصیف کرده‌اند؛ چراکه این اولین سفر یک رئیس‌جمهور آمریکا به اسرائیل در زمان جنگ و نشان‌دهنده قوی‌ترین حمایت او از اسرائیل از زمان حملات 7 اکتبر است. رئیس‌جمهور آمریکا، در بدو ورود به فلسطین اشغالی، به نتانیاهو گفت که به اسرائیل آمده‌ تا مردم اینجا و کل جهان بدانند که «ما در کنار اسرائیل هستیم.»‌ او گفت: «می‌خواهیم مطمئن شویم اسرائیل آنچه را که برای پاسخ به حملات حماس نیاز دارد، در اختیار دارد.»
وی با ادعای اینکه «من از انفجار دیروز در بیمارستان ناراحت و عصبانی هستم.» ادعا و دروغ آشکار رژیم‌صهیونیستی پس از رسوایی حمله جنگنده‌های این رژیم به بیمارستان را تکرار کرد و برای تبرئه رژیم صهیونیستی از این جنایت گفت: «به نظر می‌رسد که طرف مقابل (حماس) پشت آن است نه شما!» بایدن همچنین در دیدار با خانواده اسرای صهیونیست، حمایت همه‌جانبه خود را از رژیم و جنایت‌هایش ابراز کرد. او گفت: «اگر اسرائیل وجود نداشت، قطعا برای تاسیس آن اقدام می‌کردیم و همچنان در کنار آن خواهیم ایستاد.» بایدن گفته که از کنگره می‌خواهد کمک‌ها برای «حمایت از سامانه گنبد آهنین» و «کابینه اسرائیل» را افزایش دهد. در چهارچوب همین حمایت‌های بی‌قید و شرط، آمریکا قطعنامه پیشنهادی برزیل به شورای امنیت سازمان ملل برای «توقف بشردوستانه» درگیری‌ها میان حماس و رژیم‌صهیونیستی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در نوار غزه را وتو کرد. آلبانی، برزیل، چین، اکوادور، فرانسه، گابن، غنا، ژاپن، مالت، موزامبیک، سوئیس و امارات از جمله کشورهایی بودند که به این قطعنامه رای مثبت داده بودند. روسیه و انگلیس به این قطعنامه رای ممتنع دادند و آمریکا تنها مخالف این قطعنامه بود.» ژانگ‌ جون، سفیر چین در سازمان ملل اعلام کرد از عدم تصویب قطعنامه «شوکه و ناامید» شده است.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.