تاریخ : Mon 16 Oct 2023 - 10:53
کد خبر : 86266
سرویس خبری : جهان شهر

دوازدهمین روز از طوفان الاقصی/خبر درحال تکمیل است

ادامه تنش‌ها در غزه‌؛

دوازدهمین روز از طوفان الاقصی/خبر درحال تکمیل است

امروز اسرائیل بیشتر مناطق مسکونی غزه را هدف قرار گرفته و چندین منطقه از جمله برج ۱۴ طبقه اندلس در الکرامه و ۲ برج در الزهرا را بمب باران کرده است.

*دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که محمد فهمی النجار عضو شورای اداری هیئت ملی مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران منزلش در غزه به همره کلیه خانواده اش به شهادت رسیده است.

*صندوق جمعیت سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 50 هزار زن باردار در نوار غزه در آستانه فروپاشی سیستم بهداشتی در وضعیت فاجعه‌باری قرار دارند.

* ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شرقی محله الزیتون غزه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد. این حملات ساعاتی پس از جنایت هولناک این رژیم در بمباران بیمارستان «المعمدانی» و کشتار هولناک مجروحان و بیماران و زنان و کودکان پناه گرفته در محوطه این بیمارستان صورت گرفته است.

* حمله به بیمارستان«المعمدانی» در فلسطین واکنش‌های زیادی در پی داشت، بنا برگفته نماینده جنبش حماس در تهران، اسرائیلی‌ها به صلیب سرخ گفته بودند که بیمارستان را بمباران نمی‌کنند. سازمان جهانی بهداشت در این خصوص گفته که حمله به بیمارستان غزه در گستره خود «بی‌سابقه» است.

* بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص ارسال کمک به نوار غزه، خطاب به جو بایدن رئیس‌جمهور‌ آمریکا گفت:«اجازه نمی‌دهیم مصر گذرگاه رفح را باز کند یا کمکی را به نوار غزه بیاورد.»

* وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز اعلام کرد که در حملات ۱۳ روز اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه دستکم ۳۵۰۰ نفر شهید شده اند. براساس اعلام این وزارتخانه، شمار زخمی ها نیز به حدود ۱۲ هزار نفر رسیده است.

 

خبر درحال تکمیل است./