تاریخ : Sun 15 Oct 2023 - 01:44
کد خبر : 86221
سرویس خبری : دانشگاه

در نخستین روز از برگزاری چهارمین رویداد عصر امید چه گذشت؟

میان‌بر به صنعت با هوش مصنوعی

در نخستین روز از برگزاری چهارمین رویداد عصر امید چه گذشت؟

: دانشگاه آزاد استان البرز دیروز میزبان چهارمین دوره از رویداد عصر ملی امید در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا بود. رویدادی که با حضور دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد دیروز آغاز به کار کرد و تا 25 مهرماه ادامه خواهد داشت.

فرهیختگان: دانشگاه آزاد استان البرز دیروز میزبان چهارمین دوره از رویداد عصر ملی امید در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا بود. رویدادی که با حضور دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد دیروز آغاز به کار کرد و تا 25 مهرماه ادامه خواهد داشت. این رویداد، چهارمین رویداد عصرملی امید است و سه دوره قبل در تهران، عسلویه و سیرجان برگزار شده بود. همزمان با چهارمین رویداد ملی عصر امید که در قالب ۱۵ کمیته تخصصی و با حضور ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان برگزار شده، نخستین کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی، نمایشگاه دستاورد‌های نوین در هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با محور چالش‌های علمی در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا نیز برگزار می‌شود. تاکنون ۳۸۵ چکیده مقاله و ۲۸۰ مقاله اصلی در چهارمین رویداد ملی عصر امید دریافت شده که از این تعداد، ۹۱ مقاله پذیرش و ۷۵ مقاله در حال نهایی شدن است. شرکت‌هایی که در این همایش علمی شرکت داشته باشند می‌توانند با بخش‌های مختلف استان ازجمله صنایع ارتباط برقرار کرده و تحول‌آفرین باشند. در این رویداد بیژن نوباوه‌وطن نماینده مردم تهران و نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد استان البرز، سیدمحمد رضوی‌زاده رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، مسئولان کشوری، پژوهشگران و دانشجویان در واحد کرج حضور داشتند.

محمد رضوی‌زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات: آزمایشگاه هوش مصنوعی تا ۲ ماه آینده آغاز به کار می‌کند.

بیژن نوباوه، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:خلاقیت دانشگاهیان در ارائه و توسعه هوش مصنوعی تاثیر‌گذار است.

سیدمحمد رضوی،مسئول مرکز رشد دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی:با 5 محصول در حوزه هوش مصنوعی به عصر امید آمدیم.

عبدالله محمدی، مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد: شاهد یک همرسانی بین صنعت و دانشگاه در رویداد عصر امید هستیم.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.