تاریخ : Sat 14 Oct 2023 - 11:22
کد خبر : 86182
سرویس خبری : جامعه

کاهش تعداد ساختمان‌های پرخطر

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد؛

کاهش تعداد ساختمان‌های پرخطر

جلال ملکی گفت: تقریبا اوایل خردادماه بود که لیست ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران منتشر شد و با اخطار سازمان آتش نشانی و دستگاه قضایی اکنون به شکل قابل توجهی از تعداد آنها کاسته شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: این کاهش تعداد ساختمان‌های پرخطر به این معنا است که مالکان نسبت به رفع ایمنی دغدغه دارند و تلاش می‌کنند که آنها را از وضعیت خارج کنند.

ملکی عنوان کرد: بیشتر این ساختمان‌های پرخطر کاربری تجاری، اداری و پزشکی دارند که محل تجمع و تردد بسیاری از شهروندان است به همین منظور سازمان آتش نشانی روی این مساله حساس است.

به گفته ملکی، در کلیه مناطق ۲۲ گانه کمیته پیشگیری و مدیریت بحران مسوول مستقیم بازدید و چگونگی مراحل رفع مشکل این ساختمان‌ها است.

وی افزود: بیشترین موضوعی که برای ایمن سازی ساختمان‌های پرخطر باید در دستور کار قرار گیرد سیستم اعلان حریق و خاموش کننده است بطور مثال این سیستم در پاساژ علاالدین نصب شده و در چند موردی که آتش سوزی در این پاساژ روی داده قبل از رسیدن آتش نشانان این سیستم ها عمل کرده و آتش در کمترین زمان و با خسارت جزیی مهار شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه پاساژ علاالدین اکنون از وضعیت پرخطر اگر ایمن سازی خارج شده است، بیان کرد: مراحل ایمن سازی این پاساژ همچنان ادامه دارد و در شهرداری منطقه ۱۱ پرونده ایمن سازی بصورت دقیق بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: در سایر ساختمان‌ها نیز شهرداری منطقه حتما پرونده ایمنی تشکیل داده و مالکان باید طبق پروتکل ایمن سازی شهرداری که برای آنها ارسال کرده، عمل کنند تا از لیست ساختمان‌های پرخطر خارج شوند