تاریخ : Fri 13 Oct 2023 - 12:06
کد خبر : 86122
سرویس خبری : سیاست

امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله دیدار کرد

وزیر امور خارجه ایران در بیروت؛

امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درخصوص مناسبات دوجانبه و همچنین تحولات جاری فلسطین اشغالی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران شامگاه جمعه در بدو ورود خود به بیروت در جمع خبرنگاران گفت: امروز در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که کشورهای اسلامی،‌ مردم و دولت‌های اسلامی تداوم جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین را تحمل نخواهند کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه و پس از حضور در بغداد وارد بیروت شد، در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در بیروت، عنوان کرد: سلام و درودهای گرم خود و جمهوری اسلامی ایران را به زنان و جوانان و مردان مقاوم لبنان مقاوم و عزیز تقدیم می‌کنم.

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از نماینده نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به خاطر حضورش در فرودگاه و اظهاراتی که بیان کرد، از حضور نماینده حماس و اظهارات او و همچنین دیگر مقامات حاضر در فرودگاه از جمله نماینده جهاد اسلامی و مدیرکل تشریفات وزارت خارجه لبنان تشکر کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان امروز در بیرون در جمع خبرنگاران گفت: عملیات«طوفان الاقصی» در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی انجام شد. همچنین ایران به حمایت قاطعانه‌ی خود از مقاومت فلسطین ادامه می‌دهد.

امیرعبداللهیان افزود: گفت‌وگوها با عربستان در چارچوب استراتژی ما برای حمایت از فلسطین است. با توجه به ادامه تجاوزات، جنایات جنگی و محاصره غزه، باز شدن جبهه‌های دیگر یک احتمال واقعی است.