تاریخ : Wed 11 Oct 2023 - 17:39
کد خبر : 86064
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

اسم سیگار «بهمن» خلاف ارزش‌های انقلاب است و باید تغییر کند + فیلم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اسم سیگار «بهمن» خلاف ارزش‌های انقلاب است و باید تغییر کند + فیلم

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با گلایه از اسامی برخی سیگارها گفت:«شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اسامی برخی سیگارها مانند بهمن، ۵۷ و آزادی ورود پیدا کند؛ حکم جدیدی که حضرت آقا در دوره جدید صادر کردند، مسئولیت راهبردی آسیب های اجتماعی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده است. ان‌شاءالله نام سیگارها را درست خواهیم کرد.»

صادق علیزاده، فعال فرهنگی با انتشار یک استوری در واکنش به این فیلم نوشت: دوستان گفتند متن استوری قبلی ناخواناست. توضیح آنکه ویدیوی قبلی در فجازی ترند شده و الان هم روی خط اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی و سایر رسانه‌های ضدایرانی‌ست. وسط این هاگیر واگیر، رسانه‌ای که نمی‌داند از مسئول چه بپرسد و مسئولی که نمی‌داند چه پاسخی بدهد، برای افکار عمومی و جنگ روانی علیه ایران یک پنل جدید باز می‌کنند. متن استوری قبلی با اندکی تصحیح:
«این گفتگو و سوال قبلی‌اش را که خبرنگار از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پرسید من همان شب در بیست‌وسی دیدم. دغدغۀ خبرنگار/دبیر/سردبیر بیست‌وسی در مصاحبه با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی(چند درصد رسانه‌ها چنین امکانی دارند؟) نه آموزش و پرورش است نه 20 هزار کلاسی که کمبود معلم دارند نه نبود چند ده هزار نفر معلم پرورشی‌‌ست نه بخش‌های فرهنگی لایحۀ برنامۀ هفتم توسعه نه لایحۀ حجاب و عفاف نه سایر موضوعات مشابهی که میلیون‌ها نفر با آن درگیرند. دغدغه‌اش در مصاحبه با این مسئول که در جایگاه دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته، اسامی و نام سیگارهاست و لیچار بارِ VODها کردن. 
وقتی نمی‌دانی یا نمی‌خواهی بفهمی چه چیزی را باید از چه کسی جویا شوی و طرف مقابلت هم نمی‌داند چه بگوید و با طنابِ پوسیدۀ سوالِ آماتورت می‌رود تهِ چاه و مضحکۀ تخم و ترکه‌های سعودی و انگلیسی می‌شود! جناب آقای جبلی! کاش به جای سخنرانی و موفق توصیف کردن اجرای سند تحول در صداوسیما، فکری برای خروجی پربیننده‌ترین باکس خبری سیما کنید و آچارکشی تحریریه و دبیر/سردبیر/خبرنگاری که سفارش چونان سوالی را از چنین مسئولی می‌دهد و ایضا دبیر یا سردبیری که پای پخش چنین چیزی را مُهر تایید زده!»