تاریخ : Tue 10 Oct 2023 - 02:21
کد خبر : 85957
سرویس خبری : جهان شهر

خودکشی عادی‌سازی

نتانیاهو برای جبران شنبه سیاه صهیونیست‌ها، خاورمیانه را تهدید کرد؛

خودکشی عادی‌سازی

مدعی قدرتمندترین ارتش خاورمیانه، سه روز است درحال مشاهده منفعلانه کشتار نظامیانش و به اسارت رفتن آنهاست. صهیونیست‌ها با چند هزار تانک و صدها جنگنده که به لحاظ فنی و فناوری از مجموع توان کشورهای منطقه بیشتر است، چنین فضاحتی را به بارآورده‌اند.

سیدمهدی طالبی، خبرنگار گروه جهانشهر: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) در سومین روز جنگ مدعی شد پاسخ رژیم به حمله غزه، «خاورمیانه را تغییر خواهد داد». نتانیاهو نمی‌توانست موضعی بالاتر از این اتخاذ کند اما به‌طور همزمان هر موضع‌گیری دیگری فروتر از آن می‌توانست به ضعف او تعبیر شود. نتانیاهو در نقطه‌ای ایستاد که ناگزیر بود، نه سکویی که توانمندی آن را در خود احساس می‌کرد. مدعی قدرتمندترین ارتش خاورمیانه، سه روز است درحال مشاهده منفعلانه کشتار نظامیانش و به اسارت رفتن آنهاست. صهیونیست‌ها با چند هزار تانک و صدها جنگنده که به لحاظ فنی و فناوری از مجموع توان کشورهای منطقه بیشتر است، چنین فضاحتی را به بارآورده‌اند. تا سومین روز جنگ، تلفات صهیونیست‌ها آن هم با اعلام قطره‌چکانی‌شده به بیش از هزار نفر رسیده و این درحالی است که تا به الان رژیم فرصت شمارش و یافتن تمام کشته‌شدگانش را نیافته است.
نتانیاهو در چنین شرایطی که قادر به شمارش و یافتن اجساد صهیونیست‌ها در کوچه و خیابان‌های شهرک‌های صهیونیست‌نشین کوچک اطراف غزه نیست، می‌خواهد خاورمیانه را تغییر دهد. بسیاری از مردم منطقه و حتی شهرک‌نشینیان می‌دانند تهدید نتانیاهو و بالاتر از آن تهدید جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا توخالی است اما این تهدید حکایت از آمادگی برای توسعه جنایت‌های تل‌آویو علیه ساکنان غزه دارد. نباید از یاد برد، نیروهای مقاومت لبنان به تمام میانجیگران اعلام کرده‌اند در صورت عبور رژیم از خطوط قرمز مانند توسعه جنایت یا حمله زمینی به غزه، صهیونیست‌ها را آماج حملات خود قرار خواهند داد.
رژیم‌صهیونیستی برای اداره امور خود با سرزمینی به وسعت 28 هزار کیلومترمربع (تقریبا معادل استان کردستان) روبه‌روست که از این وسعت، تقریبا تمام تحولات مهم در نیمه شمالی به وسعت 14 هزار کیلومترمربع (تقریبا معادل استان کهگیلویه‌وبویراحمد)، روی می‌دهند. نقطه‌ثقل مشکلات رژیم در شرایط کنونی نیز به نوار غزه مربوط است که تنها 360 کیلومترمربع (تقریبا معادل شهرستان رباط‌کریم) وسعت دارد. در یک نگاه ساده، برای رژیمی که تحت حمایت‌های گسترده خارجی قرار دارد و از اعتماد نفس بالایی برخوردار است، اداره این سرزمین کار دشواری نیست. بنابر این، نتانیاهو پیش از «تغییر خاورمیانه» در فلسطین اشغالی محدود، حتی بدتر از آن، در قسمت بسیار کوچکی از همین سرزمین محدود، بهتر است ابتدا این کارها را لیست کرده و انجام دهد.
1. پاکسازی شهرک‌های اطراف غزه
نیروهای مقاومت حاضر در غزه، طی جنگ اکتبر 2023، تنها به عمق 25 کیلومتری سرزمین‌های اصلی رژیم نفوذ کردند. با وجود گذشت بیش از 72 ساعت از آغاز جنگ، کماکان این منطقه محدود شاهد حضور مبارزان فلسطینی است.

2. شمارش اجساد صهیونیست‌ها
صهیونیست‌ها نه‌تنها نتوانسته‌اند تمام مناطق مورد نفوذ قرار گرفته را پاکسازی کنند، بلکه وضعیت خود را در مناطق پاکسازی‌شده نیز باثبات نمی‌دانند. از این‌رو از هراس هجوم مجدد مبارزان فلسطینی، در این مناطق نیز دست به شمارش و جمع‌آوری کامل اجساد نزده‌اند. با توجه به شمار نظامیان حاضر در اطراف غزه و شهرک‌های پرجمعیت صهیونیست‌نشین در این محدوده، آمار تلفات آنها بسیار بیشتر از تخمین‌های کنونی هزار نفر خواهد بود.

3. رسیدگی به آوارگان
هنوز عرق آوارگان شهرک‌های صهیونیست‌نشین جنوب در تل‌آویو و مناطق مرکزی رژیم خشک نشده، شهرک‌نشینیان شمال نیز درحال پیوستن به آنها هستند. نتانیاهو با لشگری از ده‌ها هزار آواره، با رژیمی مغشوش و سرزمین‌های اشغالی مشوش روبه‌روست و بهتر است نخست‌وزیر رژیم پیش از تغییر خاورمیانه، تغییری نیز در وضعیت این عده ایجاد کند.

4. بازسازی موساد و نهادهای اطلاعاتی
جنگ اکتبر 2023 نشان داد صهیونیست‌ها برخلاف ادعاهایشان اطلاع چندانی از کنار گوش‌شان ندارند. تهاجم غزه به رژیم تهاجمی ترکیبی بود که شامل آمادگی تعداد زیادی از نیروها برای تهاجم زیرزمینی، زمینی، هوایی و دریایی می‌شد. نتانیاهو پیش از تغییر در خاورمیانه هفت میلیون و 200 هزار کیلومترمربعی، باید فکری به حال غزه 360 کیلومترمربعی کند که 20 هزار برابر کوچک‌تر از خاورمیانه است.