تاریخ : Sun 08 Oct 2023 - 20:01
کد خبر : 85895
سرویس خبری : سیاست

رفتار ضدبشری رژیم صهیونیستی برجسته شود

چند نکته رسانه‌ای در باب حمله حماس؛

رفتار ضدبشری رژیم صهیونیستی برجسته شود

گروه‌های مقاومت فلسطینی با اجرای عملیات «طوفان الاقصی»، انتقامی تاریخی از جنایات رژیم صهیونیستی گرفتند.

مهدی پیش‌بین فعال رسانه‌ای در یادداشتی برای فرهیختگان آنلاین، نکاتی را نوشته است که در بعد انتشار خبرهای مرتبط با طوفان الاقصی؛ باید به آن‌ها توجه داشت:

۱- عملیات طوفان الاقصی طی ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و اقدامی دفاعی علیه تجاوزات مستمر دولت غاصب است. این عملیات از نقطه‌نظر استفاده از اصل غافل‌گیری، عملیات در عمق، استفاده از سلاح‌های مختلف، پیش‌روی زمینی، تصرف سرزمین، گرفتن تلفات بالا از اشغال‌گران و به اسارت گرفتن صدها صهیونیست بی‌نظیر است. بنابراین تاکید بر بعد دفاعی این عملیات توصیه می‌شود.
۲- از آنجا که رسانه های معاند سعی در برجسته سازی تصاویر خشونت آمیز و رفتارهای نامتعارف با نیروهای رژیم صهیونیستی دارند، سعی شود، رفتار ضدبشری و جنایات این رژیم در برابر شهروندان فلسطینی منعکس و برجسته گردد.
۳- به علت حساسیت شرایط و احتمال طرح شایعات و ادعاهای دروغ در خصوص نقش جمهوری اسلامی ایران در این عملیات، هیچ گفتگویی درباره حضور یا ورود ایران در جنگ و یا نقش آفرینی در پشت صحنه عملیات، کار نشود.
۴- توصیه می‌شود، مراقبت فرمایید، در انتشار  آمار شهدا و کشته‌ها از منابع رسمی استفاده شده، از اغراق در این زمینه خودداری گردد.
۵- از آنجا که برای تدارک و اجرای چنین عملیاتی، اقدامات اطلاعاتی، شناسایی و امنیتی پیچیده‌ای انجام شده، زیر سوال بردن سرمایه‌گذاری سنگین صهیونیست‌ها و عدم کارایی مناسب دستگاه‌های اطلاعاتی-امنیتی آنان‌، توصیه می‌شود.
۶- انتظار می‌رود، در حاشیه انتشار اخبار و گزارش‌های مرتبط با عملیات طوفان الاقصی‌‌، جنایات ۸۰ ساله رژیم صهیونیستی نیز بازخوانی شود.
۷-  این عملیات از بُعد تاثیرگذاری بر کشورهایی که در طرح ابراهیم هدف اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، نیز قابل توجه است. زیرا آنان که بعضا رژیم صهیونیستی را بازیگری قدرتمند و تاثیرگذار می‌دانستند، احتمالا در شرط بستن روی «اسب بازنده» تردید خواهند کرد.