تاریخ : Sun 01 Oct 2023 - 02:55
کد خبر : 85528
سرویس خبری : ورزش

درویش برای چه کسی حکم مشاوره داده است؟

توانبخشی با مدیرعامل کارخانه‌ها؛

درویش برای چه کسی حکم مشاوره داده است؟

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، در تاریخ 21 آذر 1401 عباس فصیح‌خوشگرد را به‌عنوان مشاور پزشکی و توانبخشی مدیرعامل منصوب کرده است و در حکم او ابراز امیدواری شده که او در راستای همکاری‌های سازنده با کلیه ارکان باشگاه موفق و موید باشد!

فرهیختگان: رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، در تاریخ 21 آذر 1401 عباس فصیح‌خوشگرد را به‌عنوان مشاور پزشکی و توانبخشی مدیرعامل منصوب کرده است و در حکم او ابراز امیدواری شده که او در راستای همکاری‌های سازنده با کلیه ارکان باشگاه موفق و موید باشد!
این نامه چند روزی می‌شود که سر از رسانه‌ها درآورده و همه به دنبال پیدا کردن یک توجیه مناسب برای دلیل این انتصاب هستند. پس برای رسیدن به جواب این سوال و ابهامات باید مشخص شود که عباس فصیح‌خوشگرد کیست و با چه سوابق و رزومه‌ای مشاور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شده است. پستی که برای این فرد در نظر گرفته شده بی‌ارتباط با تخصص پزشکی او نیست و فصیح‌خوشگرد متخصص ارتوپد و مفاصل است. همچنین خبرنگار «فرهیختگان» با مدیر روابط‌عمومی باشگاه پرسپولیس درباره ابهامات مربوط به این انتصاب تماس گرفت که پاسخ ارائه‌شده با تاکید روی این مساله که او حقوقی از پرسپولیس دریافت نمی‌کند به این شرح بود: «اولا در حکمی که صادر شده یک اشتباه رخ داده و باید عنوان ایشان مشاور مدیرعامل در امور پزشکی و توانبخشی نوشته می‌شده تا سوءتفاهم پیش نیاید. همچنین ایشان به‌عنوان مشاور باشگاه هیچ دستمزد و حقوقی دریافت نمی‌کنند.»
جدای از این توضیحات بررسی کارنامه کاری او در روزنامه رسمی کشور نشان می‌دهد که در سالیان گذشته شرکت‌های بزرگ و کوچک زیادی در اختیار او و اعضای خانواده‌اش بوده است؛ نام تعدادی از این شرکت‌ها به این شرح است: شکوه موتور زرین، خیریه درمانی پیوند با امام سجاد(ع)، صنایع کاغذ نرمه آذربایجان، تولیدی سپید دام دماوند، ماهین سمنان، صندوق پس‌انداز قرض‌الحسنه پیوند سجاد، نگین شرق، پارس کلارک سمنان، الیاف‌گستر سمنان، صنایع کاغذسازی پارسیان پاپیروس و یاوران تجارت ایرانیان. 
او به دنبال فعالیت در این شرکت‌ها و اقدامات مداوم اقتصادی در حوزه‌های مختلف ریاست شرکت محصولات بهداشتی و دستمال کاغذی شکوه را هم برعهده داشته و رئیس اتحادیه صنایع سلولزی و بهداشتی ایران است. اینکه رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چرا تصمیم گرفته به این فرد سمت مشاوری در باشگاه پرسپولیس بدهد و فعالیت‌های اقتصادی او در شرکت‌های مختلف که به آن اشاره شد ارتباطی با این پست در پرسپولیس خواهد داشت یا نه -با توجه به شهرتی که برای او به ارمغان می‌آورد- ‌سوالی است که آقای مدیرعامل و خود این فرد باید به آن جواب بدهند. به هرحال خیلی سخت است که ماجرا فقط به صدور یک حکم مشاوره پزشکی و توانبخشی ختم شود و شفاف‌سازی از سوی هر دو طرف در این رابطه خالی از لطف نخواهد بود. 
اگر درباره عباس فصیح‌خوشگرد و ماجراهای اقتصادی او بیشتر تحقیق کنیم، به لیستی از دریافتی‌های قابل توجه ارز دولتی او هم می‌رسیم. مشاور مدیرعامل پرسپولیس در راستای کارهای اقتصادی‌اش برای شرکت ماهین سمنان، 298 هزار و 757 یورو، 3 میلیون و 320 هزار و 579 یوان، 67 میلیون و 830 هزار وون کره جنوبی و 4 میلیون و 818 هزار و 96 ین ژاپن برمبنای ارز دولتی 4200 تومانی هم دریافت کرده است. مدیریت رضا درویش در باشگاه پرسپولیس ابهام و اتفاقات عجیب و غریب کم ندارد. حالا که شناخت بیشتری درباره عباس فصیح‌خوشگرد پیدا کرده‌ایم باید مشخص شود که در همین مدت او در حوزه مشاوره به مدیرعامل برای مسائل توانبخشی و پزشکی چه اقداماتی با تیم پزشکی باشگاه پرسپولیس انجام داده و اصلا چرا این فرد باید در باشگاه حکم بگیرد. پشت پرده این انتخاب چه ماجرایی بوده و علت آن چیست؟ اصلا در ازای دریافت این حکم مشاوری، او چه قدم‌هایی برای باشگاه پرسپولیس برداشته است که همکاری با یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال و برندهای ایران در کارنامه‌اش ثبت شود. 
آیا در ماجرای مصدومیت بیرانوند، امیری، ترابی و سایر بازیکنان پرسپولیس، عباس فصیح‌خوشگرد در توانبخشی دوباره به آنها کاری انجام داده است؟ اصلا باشگاه پرسپولیس به مشاوره چنین فردی نیاز مبرم و حیاتی داشته است؟ بهترین اتفاق این است که لیست تمام مشاوران درویش در ساختار مدیریتی باشگاه پرسپولیس رسانه‌ای و پشت پرده انتصاب‌ها روشن شود. چون وقتی خبری از پاسخگویی درست و حسابی و اصولی نباشد، فضای کنونی فوتبال ایران می‌طلبد که تا دل‌تان بخواهد ابهام درباره ماجراهای مربوط به این انتصاب‌ها ایجاد شود.